Tort cu crema de zahar ars si ciocolata

19 Ian

In weekend, viscol, frig… Am stat mai mult in bucatarie. Printre mancarurile pregatite, am facut si acest tort. Simplu si delicios. Singurul inconvenient – timpul de asteptare.

IMG_0027

IMG_0030
Ce ai nevoie
Pentru zahar ars
6 linguri zahar
Pentru crema
500 ml lapte
4 oua
4 linguri zahar
3 linguri lapte praf
1 lingurita esenta de vanilie
Pentru blat
3 oua
3 linguri zahar
½ lingurita esenta de vanilie
100 g ciocolata cu lapte
3 linguri faina
unt pentru uns forma

Cum prepari
Mai intai, am caramelizat 6 linguri de zahar intr-o craticioara. Am turnat caramelul intr-o forma de guguluf si am intins caramelul pe jumatatea formei. In striatii am intins cu o lingura, dupa care am dat forma deoparte.

IMG_0007

IMG_0008
Intr-un castron, am amestecat laptele cu zaharul, ouale, laptele praf si esenta de vanilie. Am turnat compozitia in forma unsa cu unt.

IMG_0011
Am batut albușurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am mixat pana am obtinut o bezea lucioasa. Am pus galbenusurile treptat, esenta, iar la final am pus ciocolata rasa, faina si am amestecat usor, de jos in sus. Am turnat aluatul cat mai uniform peste compozitia de lapte. Sa nu te sperii daca se duce in lapte, la copt blatul se alege singur.

IMG_0014
Am introdus forma in cuptorul preincalzit, la foc mic, pentru circa o ora. Blatul trebuie sa fie rumenit bine deasupra. Am dat forma la rece si am lasat-o cateva ore, pana s-a racit foarte bine.

IMG_0015
Am desprins blatul usor pe margini cu un cutit, am asezat deasupra un platou si am rasturnat tortul. Il mai lași cel putin o ora inainte sa-l servesti, deoarece sucul de la crema o sa mai inmoaie blatul.
Il poti orna cu frisca, dar eu am preferat sa-l servesc asa.

Lasă un răspuns

