Tort-bradut cu ciocolata si rom

16 Dec

Dr. Oetker imparte deja darurile de Crăciun. M-am gandit ca saptamana aceasta sa o dedic Dr. Oetker.  Astazi o sa va ofer un tort delicios cu ciocolata si rom. Urmeaza zilele urmatoare fursecuri cu nuca si briose cu fructe de padure. Sper sa va placa, pentru ca eu le-am facut cu mare drag. Am pus doua poze cu tortul, una este si din lateral.


Ce ai nevoie
Pentru blat
10 oua
10 linguri zahar
8 linguri faina
2 linguri cacao de la Dr. Oetker
1 pliculet praf de copt de la Dr. Oetker
esenta de rom de la Dr. Oetker
Pentru sirop
400 ml apă
200 g zahăr
esenţă de rom de la Dr. Oetker
Pentru cremă
500 ml frişcă lichidă
500 g ciocolată de menaj
150 musli cu ciocolata de la Dr. Oetker
esenţă de rom de la Dr. Oetker
Pentru decor
500 ml frişcă lichidă
colorant verde alimentar
bilute argintii decorative
drajeuri colorate

Cum prepari
1. Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am adaugat galbenusurile treptat, batute in prealabil cu esenta de rom, am presarat deasupra faina cernuta cu pudra de cacao si praful de copt si am amestecat usor, de jos în sus.
2. Am turnat compozitia intr-o tava de 34×28 cm si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 40-45 de minute. Am lasat blatul sa se raceasca si l-am scos din forma.


2. Pentru crema, am pus frisca lichida pe foc impreuna cu ciocolata rasa. Am lasat pana s-a topit ciocolata, amestecand continuu, dar am avut grija sa nu dea in clocot. Daca da in clocot nu o sa se intareasca. Am lasat-o sa se raceasca, dupa care am pus-o la frigider pentru 4 ore. Am scos crema din frigider, am mixat-o pana a devenit spuma, am adaugat esenta de rom, musli si am omogenizat.


3. Pentru sirop, am amestecat apa cu zaharul si am asezat vasul pe foc. Am lasat sa fiarba cinci minute, am oprit focul si am pus esenta de rom. Am dat sa se raceasca.
4. Am desenat pe o coala de hartie de dimensiunea blatului un bradut, l-am decupat si l-am asezat pe blat. Am decupat blatul cu un cutit foarte ascutit, dupa care l-am taiat in doua. Am asezat prima parte pe o tava, l-am insiropat, am intins crema si am acoperit cu a doua parte de blat. Am insiropat-o si pe aceasta si l-am dat la frigider o ora.


5. Eu nu am pus toata crema. Am taiat blatul de la decupaj cubulete si l-am amestecat cu crema. A fost desertul baiatului meu.
5. Am batut frisca, am pus colorant verde alimentar si am imbracat tortul. L-am ornat cu frisca verde, bilute argintii si drajeuri. Decorul ramane la latitudinea fiecaruia. L-am introdus la frigider pana a doua zi, dupa care l-am servit.

 

6 Răspunsuri to “Tort-bradut cu ciocolata si rom”

  1. Maria 26 Noiembrie 2012 la 13:56 #

    Migalos dar tare frumos! Se vede pasiunea, dragostea, placerea de a gati !
    Si cum tortul are ciocolata, frisca, rom,cred ca e o bunatate! De retinut ,pentru Sarbatorile de iarna! Abia astept si celelalte retete promise! Felicitari !

  2. Alina 26 Noiembrie 2012 la 14:45 #

    suuuperb,sigur il voi incerca si eu de sarbatori,abia astept fursecurile si briosele!:)

  3. diana 26 Noiembrie 2012 la 15:44 #

    Foarte frumos tortul! E o idee buna pentru masa de Craciun.

    • retetelemarianei 26 Noiembrie 2012 la 16:44 #

      Buna tuturor. Este migalos, dar foarte bun. Merita sa-l incercati. Va pup pe toate dulceeeeeeeeeeeeeee

  4. Flori 2 Decembrie 2012 la 15:58 #

    Ce bine arata!

  5. Deny 24 Decembrie 2012 la 19:53 #

    Farte frumoase-s toate prajiturile si in acelasi timp si delicioase :*:*;)

Lasă un răspuns

