Aperitiv cu oua de prepelita

29 Mai

Gina Bradea are pe blogul ei, Pofta buna, http://pofta-buna.com/, un proiect de suflet, Traditie si gastronomie romaneasca: http://pofta-buna.com/traditie-si-gastronomie-romaneasca-2/, care mie mi-a placut foarte mult. A invitat mai multi bloggeri sa participle la acest proiect, iar acestia au primit in dar cate 120 de oua de prepelite, oferite de Mihai Dumitru, care detine Ferma de prepelite japoneze Fundeni- http://ouadeprepelitainbucuresti.com/ro/prima-pagina.html. Am stat si m-am gandit ce as putea sa gatesc cu ele. Prima reteta gatita a fost reteta de mai jos, care este minunata si va sfatuiesc sa o preparati. Va multumesc din suflet dragii mei!

Si tu poti castiga 120 de oua daca participi la concursul organizat de Gina. Mai multe detalii gasesti aici http://pofta-buna.com/concurs-traditie-si-gastronomie-romaneasca/

IMG_0013

Ce ai nevoie
48 oua de prepelita
1 kg carne tocata amestec
3 oua de gaina
2 cepe potrivite
faina
pesmet
sare
piper
oregano
ulei pentru prajit
busuioc
PENTRU SOS
3 linguri smantana
2 catei de usturoi
sare
piper

Cum prepari
Am adaugat peste carnea tocata ceapa data pe razatoarea mare, am pus sare, piper, oregano si busuioc dupa gust si am lasat-o sa se aromatizeze.
Am spalat ouale de prepelita si le-am pus la fiert pentru 3 minute, dupa care am turnat apa rece peste ele si le-am curate de coaja.

IMG_0002

IMG_0003
Am luat cu o lingura carne, am pus-o in palma, am asezat un ou , l-am acoperit cu carne si i-am dat forma rotunda. L-am trecut prin faina, apoi prin ouale de gaina batute. La final l-am tavalit prin pesmet. Am procedat la fel pana am terminat toate ouale.

IMG_0006
Am prajit ouale cu carne, la foc mic, pana s-au rumenit pe toate partile. Le-am scos pe prosoape absorbante.

IMG_0005
Am amestecat smantana cu usturoiul pisat, sare si piper. Am servit “chiftelele” calde, cu sosul de smantana.

4 Răspunsuri to “Aperitiv cu oua de prepelita”

  1. Ancutza 3 Iunie 2015 la 12:47 #

    draga Mariana te rog sa ma ajuti cu o reteta usoara de socata
    e urgenta!!!!
    multumesc te pup!

    • retetelemarianei 4 Iunie 2015 la 15:05 #

      Buna Ancutza. Acum am intrat si am vazut mesajul tau. Sper sa-ti mai fiu de folos.
      15 flori de soc
      1 kg zahar
      10 gr drojdie
      2 lamai
      5 litri apa
      Mod de preparare

      Se pun florile de soc intr-un borcan de 5 litri.Se presara deasupra zaharul apoi se adauga lamaile taiate felii.
      Se toarna apoi apa ,se adauga drojdia diluata cu putina apa , se acopera borcanul si se aseaza intr-un loc unde sa bata soarele.
      Se amesteca de doua trei ori pe zi si se gusta din cand in gand.Cand a ajuns la aciditatea optima(dupa gustul fiecaruia), se strecoara, se pune in sticle si se da la rece.In functie de cat este de cald socata este gata in 2-3 zile.

      • Ancutza 5 Iunie 2015 la 08:50 #

        multumesc mult de tot e usor de pregatit!
        weekend linistit!

  2. Iancu Lubita 6 Iunie 2015 la 19:36 #

    Mmmm,bun aperitivul tau Mariana,sunt un fel de oua scotiene;delicioase!!

Lasă un răspuns

