Prajitura Alba ca Zapada

21 Oct

Este una dintre prajiturile copilariei mele pe care o fac destul de des. Acum am reusit sa pun reteta pe blog sis per sa va placa.

IMG_4096
Ce ai nevoie
Pentru foi
3 oua
6 linguri zahar
6 linguri ulei
6 linguri lapte
1 lingurita cu varf de amoniac
faina cat cuprinde (aprox. 750 g)
1 praf sare
Pentru crema
500 ml lapte
3 linguri cu varf de faina
250 g zahar
1 pachet margarina
2 esente de vanilie

Cum prepari
1. Am amestecat ouale cu zaharul, uleiul, laptele, praful de sare si amoniacul nestins. Am adaugat faina si am framantat un aluat potrivit de tare, nelipicios, cat sa-l pot intinde cu sucitorul.
2. L-am impartit in trei, am intins trei foi, pe care le-am copt pe fundul tavii pe care am presarat-o bine cu faina. Cand sunt gata, foile trebuie sa fie foarte usor rumenite pe margini. Le-am lasat sa se raceasca.
3. Pentru crema, am amestecat intr-o oala cu fundul gros laptele cu zaharul si cu faina. Am pus cratita pe foc mic si am lasat pana s-a ingrosat. Am dat deoparte, am adaugat margarina moale si esenta de vanilie si am amestecat pana cand margarina s-a incorporat. Am lasat sa se raceasca.
4. Am uns prima foaie cu jumatate din crema, am pus a doua foaie, restul de crema si am acoperit cu a treia foaie. Am presat putin ca sa se prinda crema de foi si am dat la rece pana a doua zi. Pentru ca foile sa se inmoaie bine ar fi ideal ca prajitura sa fie tinuta la rece doua zile.
5. Cand am servit-o, am presarat-o cu zahar pudra.

Lasă un răspuns

