Prajitura cu napolitana si crema de vanilie

7 Aug

O prajitura delicioasa care nu se face asa de greu cum pare la prima vedere. Ador crema de vanilie si de aceea am folosit-o la aceasta prajitura. Reteta initiala era cu crema de cacao. Merita sa o incerci!

IMG_0015
Ce ai nevoie
2 foi napolitana mari
Pentru blat
8 albusuri
1 cana zahar
50 g fulgi de cocos
1 cana faina
1 ½ cana fructe confiate cubulete de la Pirifan
1 pliculet praf de copt
Pentru crema
8 galbenusuri
1 cana zahar
2 fiole esenta de vanilie
3 linguri amidon de porumb
1 ½ pachet unt

Cum prepari
Pentru blat, bati albusurile spuma tare cu un praf de sare, adaugi zaharul si mixezi pana se topeste. Cerni deasupra faina amestecata cu praful de copt, pui fructele confiate, fulgii de cocos si amesteci usor cu o lingura de lemn, de jos in sus, pana se incorporeaza totul.

IMG_0001
Ungi si tapetezi o tava de 40×32 cm, intinzi amestecul si o introduci in cuptorul incalzit la 180 grade pentru 40-45 de minute, la foc mic. Trebuie sa se rumeneasca usor deasupra. Lasi blatul sa se raceasca.

IMG_0002

IMG_0004
Pentru crema, bati galbenusurile cu zaharul pana isi dubleaza volumul, adaugi amidonul, le pui intr-o cratita si le asezi pe baie de aburi. Lasi pana se ingroasa crema, amestecand continuu. La final pui esenta de vanilie si amesteci.

IMG_0005
Cand crema s-a inchegat, o dai sa se raceasca. Dupa ce s-a racit o adaugi treptat in untul moale batut spuma.

IMG_0006

IMG_0007
Asezi o foaie de napolitana, intinzi jumatate din crema, pui blatul din albusuri, intinzi crema ramasa si acoperi cu a doua foaie de napolitana. Apesi bine napolitana ca sa se lipeasca si dai prajitura la rece pentru cateva ore ca sa se inchege crema. O tai romburi sau patrate si o servesti.

IMG_0009

IMG_0011

9 Răspunsuri to “Prajitura cu napolitana si crema de vanilie”

  1. Madalina 7 August 2014 la 09:28 #

    Ooo, imi place mult prajitura asta. N-am pregatit-o niciodata, dar am mancat la cineva mai demult. Ma bucur ca ne-ai dat-o. Eu am salvat-o deja. Te pupam!🙂

  2. Suta Sonia 7 August 2014 la 16:01 #

    Trebuie sa o incerc, obligatoriu!!!

  3. Iancu Lubita 10 August 2014 la 13:54 #

    Mariana,la cat de bine arata,nu poate fi decat super delicioasa!!

  4. Ionel Vasiloni 9 Noiembrie 2014 la 15:43 #

    Sa trimite-ti si la cei ce nu au timp ca sa o faca.

  5. dian@ 15 Noiembrie 2014 la 16:11 #

    O prajitura delicioasa si aratoasa…Cred ca ati gresit la ingredientele pentru blat, trebuiau trecute doar albusurile, nu?

    • retetelemarianei 17 Noiembrie 2014 la 09:43 #

      Buna Diana. Da, cand am scris reteta am gresit. Multumesc ca mi-ai atras atentia. Am remediat. Pup

Lasă un răspuns

