Tarta cu branza si sos caramel

25 Iul

Imi plac foarte mult deserturile cu branza, fie ele placinte, prajituri, tarte…. Dar aceasta tarta a depasit toate asteptarile mele. O combinatie reusita, branza-caramel.

IMG_0023
Ce ai nevoie
Pentru aluat
180 g biscuiti
100 g unt topit
1 lingura cacao
3 linguri apa rece
Pentru caramel
100 g zahăr
100 g zahăr pudră
100 g unt
7 linguri lapte
Pentru umplutura
500 g branza dulce pentru crema Pilos
250 g mascarpone
150 g zahar
4 ouă
zeama de la 2 lamai
1 fiola esenta de vanilie

Cum prepari

Am macinat biscuitii in robot si i-am amestecat cu pudra de cacao. Am pus untul topit si am amestecat cu mana. Am adaugat treptat apa rece si am omogenizat.

IMG_0006
Am intins amestecul intr-o forma de tarta unsa cu nut si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 10 minute.

IMG_0007
Intre timp, am mixat branza cu zaharul, am adaugat mascarpone si am mixat din nou. Am pus zeama de lamaie, esenta si am batut bine. La final, am incorporat ouale, unul cate unul.

IMG_0011
Am turnat crema in forma de tarta, am nivelat si am introdus-o din nou in cuptor, la 160 de grade, pentru 1 ora. Am lasat-o sa se raceasca.

IMG_0012

IMG_0013
Pentru caramel, am caramelizat zaharul intr-o craticioara, am pus untul si am lasat sa se topeasca. Am pus laptele si am lasat sa dea in cateva clocote. Am luat sosul de pe foc, am pus zaharul pudra si am amestecat cu o lingura de lemn pana s-a topit. Am lasat sa se raceasca.

IMG_0014
Am turnat sosul de caramel peste tarta si am dat-o la frigider pana am servit-o.

IMG_0015

3 Răspunsuri to “Tarta cu branza si sos caramel”

  1. Claudia 25 Iulie 2014 la 12:12 #

    Cred ca e foarte buna! Cel putin caramelul ala… dar si toata combinatia de branza, mascarpone si caramel….:)

  2. Suta Sonia 26 Iulie 2014 la 00:08 #

    Minunata reteta asta de praji cu branza !!!

Lasă un răspuns

