Placinta cu gris

11 Iun

Ce-as putea sa va spun despre aceasta reteta? Este o placinta delicioasa, simpla, ieftina si daca mananci o bucata nu te mai poti opri.

IMG_0058
Ce ai nevoie
10 foi de placinta
100 ml ulei
100 g margarina
Pentru crema de gris
1,5 l apa
270 g gris
300 g zahar
150 g margarina
coaja de la 1 portocala
coaja de la o lamaie
Pentru sirop
2 cani apa
5 linguri zahar
1 fiola esenta de vanilie
1 lingura pudra de scortisoara pentru decor

Cum prepari
Am decongelat foile de placinta la temperature camerei. Pentru crema de gris, am pus apa cu zaharul la fiert si cand a inceput sa clocoteasca am pus grisul in ploaie si am amestecat cu un tel mic. Am lasat sa fiarba, pe foc mic, pana grisul s-a legat si s-a intarit. Am dat vasul deoparte, am pus margarina, coaja de portocala si lamaie si am amestecat energic. Am lasat compozitia sa se raceasca.

IMG_0016
Am uns o tava de 40×32 cm cu ulei si am asezat 5 foi de placinta unse fiecare cu ulei. Am intins compozitia de gris, am acoperit cu alte 5 foi, unse si ele cu ulei.

IMG_0018
Cu un cutit bine ascutit am taiat placinta in patrate, am pus deasupra 100 g de margarina taiata cubulete si am introdus tava in cuptorul incins la 180 grade pentru 45 de minute. Trebuie sa se rumeneasca frumos deasupra, depinde si de cuptor.

IMG_0020

IMG_0051
Cat timp placinta a stat la cuptor, am preparat siropul. Am fiert apa cu zaharul circa 10 minute, la final am adaugat esenta de vanilie si am dat deoparte.
Am scos placinta din cuptor si am insiropat-o. La final am presarat-o cu scortisoara si am lasat-o sa se raceasca.

IMG_0053

Lasă un răspuns

