Placinta cu taietei si branza

30 Mai

O placinta delicioasa si usor de preparat. Eu am facut o cantitate mai mare pentru ca ai mei o mananca si rece, dar o poti pregati cu jumatate din ingrediente.

IMG_0016
Ce ai nevoie
9 foi de placinta
400 g taietei
150 g unt
6 oua
5 linguri smantana
500 g branza de oaie
500 g branza de vaci
300 g sunca de curcan
piper

Cum prepari
Mai intai, am dezgetat foile de placinta la temperatura camerei. Am topit 100 g de unt intr-o craticioara si l-am lasat sa se raceasca. Am pus apa la fiert cu un praf de sare si cand a dat in clocot am pus taieteii. I-am lasat sa fiarba 5 minute, i-am pus la scurs, i-am lasat sa se raceasca dupa care i-am pus intr-un vas mai mare.

IMG_0001
Am pus peste taietei galbenusurile batute usor, branza de oaie data pe razatoarea mare, branza de vaci, smantana si am amestecat bine.

IMG_0002

Am adaugat sunca taiata cubulete, piper si am amestecat. Sare nu am mai pus pentru ca branza de oaie a fost destul de sarata. La final am incorporat usor albusurile batute spuma tare.

IMG_0003
Am uns o tava termorezistenta de 45×34 cm cu unt si am asezat 3 foi de placinta unse fiecare cu unt. Am intins jumatate din compozitia de branza cu taietei, am acoperit cu alte 3 foi unse cu unt, am intins si restul de compozitie cu branza si la final am pus alte 3 foi unse cu unt.

IMG_0004

IMG_0005

IMG_0006
Am introdus tava in cuptorul preincalzit la 180º C pentru 45-50 de minute. Cu 10 minute inainte de a fi gata, am scos tava si am intins deasupra 2 oua baute cu 2 linguri de smantana. Am introdus-o din nou in cuptor si am lasat sa se rumeneasca.

IMG_0008

IMG_0009
Am lasat placinta sa se racoreasca, am taiat-o bucati si am servit-o. Delicioasa!

Lasă un răspuns

