Pariziene si cornulete cu mere

8 Mai

Am facut pariziene si cornuri cu mere. O bunatate. Nu se fac greu, ies destul de multe  si de aceea ti le recomand cu placere.

IMG_0048

IMG_0064

Ce ai nevoie
Pentru aluat

1 kg faina
400 ml lapte
100 unt
5 linguri zahar
5 oua
50 g drojdie proaspata
1 fiola esenta de vanilie
Pentru umplutura

8-9 mere potrivite
150 g zahar
½ lingurita scortisoara
2 linguri gris
Pentru uns
2 oua
4 linguri lapte
zahar pudra pentru decor

Cum prepari
Intr-o craticioara, am incalzit laptele. Am pus zaharul si untul si am amestecat bine pana cand zahaurul si untul s-au topit.
Intr-un lighenas am cernut faina, am pus ouale batute, drojdia dizolvata in lapte, esenta si am framantat un aluat potrivit de tare. L-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat la dospit pana si-a dublat volumul.

IMG_0034

IMG_0035

IMG_0038

Am ras merele, le-am pus intr-o cratita impreuna cu zaharul. Le-am lasat pana s-au inmuiat, am pus scortisoara, grisul, am mai lasat un minut si le-am dat sa se raceasca.

IMG_0036
Am impartit aluatul in doua. Din prima parte am intins un dreptunghi, am taiat marginile, dupa care am taiat 10 dreptunghiuri. Le-am taiat pe mijlocul lung fasii, lasand un spatiu mai mare la unul din capete, iar la celalalt mai putin.

IMG_0039
Am asezat pe bucata mai mare a dreptunghiului o lingura de mere, am uns partea mai mica de aluat ramasa netaiata cu ou batut cu lapte si am rulat cat mai strans, prinzand bine capetele.
Le-am asezat pe o tava cu hartie de copt cu partea unde s-au lipit in jos, le-am uns cu ou batut cu lapte . Am introdus tava in cuptorul preincalzit pana s-au rumenit frumos deasupra.

IMG_0041

IMG_0044
A doua bucata de aluat am intins-o intr-un dreptunghi, am taiat marginile, dupa care am taiat-o in patrate potrivite. Am pus pe unul din colturile patratelor o lingura cu mere si am rulat cat mai strans, dupa care le-am dat forma de cornulete. Le-am asezat pe tava cu hartie de copt, le-am uns cu ou batut cu lapte si le-am introdus in cuptor pana s-au rumenit frumos.

IMG_0043

IMG_0045
Din aluatul ramas de la taierea marginilor am intins o foaie mai mica dreptunghiulara, am pus merele ramase pe lungimea ei si am rulat, prinzand bine capetele. Am format din rulou un melc si l-am asezat intr-un vas termorezistent rotund mic uns cu unt. L-am uns si pe el cu ou batut cu lapte si l-am copt ca si pe celelalte.
Cand s-au racit le-am presarat cu zahar pudra.

IMG_0046

Lasă un răspuns

