Pasiune și iubire

9 Apr

Am fost provocata de Dr. Oetker sa-mi spun povestea despre pasiunea mea pentru gatit, cum am inceput sa gatesc… Sper sa va placa.

Cu toții avem pasiuni şi fiecare avem o poveste despre pasiunea care ne animă. A mea este bucătăria, unde mă regăsesc şi mă eliberez de toate tensiunile și unde aș sta chiar 12 ore fără să mă plictisesc.

Dar, mai bine să mă prezint. Mă numesc Mariana Robescu, am 47 de ani, doi copii minunați și sunt din București. Sunt food editor la revista de alimentație sănătoasă pentru copii Pap tot! și am un blog pe care l-am intitulat simplu, Reţetele Marianei. L-am făcut nu pentru vreun câștig material, ci din dorința de a împărtăși celorlalți pasiunea mea. Am ajuns food editor târziu, cu 5 ani în urmă, când am început să lucrez în redacția Click pentru femei, dar plăcerea de a găti am descoperit-o pe la 12 ani, când eram fascinată de ceea ce pregătea mama în bucătărie. Ar fi fost imposibil să nu o moştenesc pentru că era o gospodină desăvârșită, gătea mâncăruri și deserturi din zona Buzăului cum n-am mai mâncat nicăieri. Eram tot timpul lângă ea, tocam legume, întindeam aluatul de gogoși și-l tăiam, băteam ouăle pentru pandișpan, și nu cu mixerul, că nu aveam, ci cu telul. La început, nu înțelegeam cum aluatul acela nu prea îmbietor la vedere se transforma miraculos în bunătăţi neînchipuite.

Cu timpul am înțeles…

…şi, la un moment dat, mi-am făcut curaj să gătesc singură. La prima mea mâncare, o iahnie de fasole, mama m-a asistat cu blândeţe. Cu toate astea, nu a putut preveni elanul meu de a pune tot ce credeam că-i dă un gust nemaipomenit şi a ieşit cam sărată. Am primit numai laude, chiar dacă s-a băut multă apă după, iar eu eram în al nouălea cer. Aşa mi-am luat avât să gătesc și fără asistență. Prima prăjitură? De fapt au fost două. Aveam un eveniment în familie și mama se pregătea să prepare ceva dulce: o prăjitură cu foi de bulion și o ruladă din biscuiți. Ajutor de nădejde, eu. La întinsul foilor pentru prăjitură a fost cumplit și m-am lăsat păgubașă, dar am făcut faţă la restul.

Am mai crescut…

… și am început să fac din ce în ce mai multe dulciuri, pe care le împărțeam prietenilor și vecinilor. De multe ori, părinții și frații mei nu apucau să mănânce pentru că eu împărțeam tot. Lucrul acesta îl fac și acum: când pregătesc ceva trebuie neapărat să le dau și celor din jur, fie ei colegi, vecini, rude sau prieteni.

Acum, lucrurile s-au schimbat. Se găsesc o sumedenie de ingrediente care te ajută enorm în bucătărie. Este mult mai simplu. Am ajuns la nivelul la care experimentez în bucătărie rețete noi și chiar le inventez. La deserturi un ajutor de nădejde îmi este Dr. Oetker, care are, după părerea mea, cele mai bune produse. Ce ne-am face noi gospodinele fără esențele lor, fără praful de copt şi toate celelalte pliculeţe magice care fac adevărate minuni în bucătărie? În povestea mea, s-ar putea se se răgăsească foarte multe femei. Sper că nu v-am plictisit cu amintirile mele și că ați citit cu plăcere.

Cu drag,

Mariana Robescu

12 Răspunsuri to “Pasiune și iubire”

  1. danaszocs 9 Aprilie 2014 la 12:38 #

    Draga mea, sti ca imi esti draga si ma bucur acum si mai tare sa pot citi despre inceputurile tale in bucatarie🙂 Mult succes iti doresc in tot ceea ce faci si o viata frumoasa alaturi de familia ta!
    te pup cu drag!

  2. nicoleta 9 Aprilie 2014 la 13:54 #

    Buna Mary, am citit povestea ta pe nerasuflate, cu un nod in gat si lacrimi in ochi, pentru ca astazi este o zi trista pentru noi si imi este dor de toti cei care au plecat, iar tanti Ioana face parte din copilaria mea. Mi-am amintit si eu de blandetea si bunatatea ei. Imi amintesc si prima experienta in bucatarie, care, a fost din prima un fiasco, tema…taitei de casa cu lapte. cum imi doream eu f mult si mama avea treaba prin gradina m-a invitat sa poftesc sa-i fac singura. Furasem eu tehnica de lucru a mamei, care ca toate gospodinele din zona era experta in bucatarie, dar se pare ca nu detineam controlul si cum nu stiam ca trebuie sa pun faina tot timpul, dupa ce i-am tocat fin am descoperit cu uimire ca nu se dezlipeau deloc. Dupa ce i-am povestit mamei ce am facut si am descoperit si secretul greselii mele, pot sa spun ca mi-au iesit perfect si de atunci tot fac mereu pentru ca fetele mele nu concep o ciorbica fara taitei de casa:) Multumesc Mariana pentru povestea ta si te pup cu drag!

    • retetelemarianei 9 Aprilie 2014 la 15:43 #

      M-ai emotionat foarte tare Nico. Imi este foarte dor de mama. Tu stii ce om minunat era. Te pup dulce!

  3. Alina 9 Aprilie 2014 la 18:54 #

    Foarte frumos,felicitari,va admir foarte mult si va doresc sanatate si mult succes in continuare…si eu sunt din Buzau,intr-adevar avem cu ce ne lauda! :*

    • retetelemarianei 10 Aprilie 2014 la 08:03 #

      Multumesc Alina. Si tu faci lucruri minunate. Buzaul este fruntea, nu Ardealul. Pup dulce

      • staicu ioana 10 Aprilie 2014 la 12:58 #

        felicitari iar amintirile copilariei nu le vom uita niciodata si eu fac multe prajituri din zona noastra mai ales cele in foi pe care toata lumea le aprecieaza si ma tot intreaba cand aduc ceva dulce va pup si tinete o tot asa cu retete pe care multe le am incercat

      • retetelemarianei 10 Aprilie 2014 la 13:58 #

        Buna Ioana. Multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca ti-am fost de folos cu retetele mele. Pup

  4. miluka36 11 Aprilie 2014 la 08:11 #

    Buna Mariana!Pentru o clipa m-am intors la frumoasa copilarie.Mama a fost ca o icoana pentru mine.M-a invatat numai lucruri bune si frumoase.In mare parte ,ei se datoreaza reusita mea in viata.O iubesc pe mama si in acelasi timp, iubesc toate mamele, fie tinere mamici ,fie dragele de bunici.
    Spor la tot ce intreprinzi,draga noastra Mariana!

    • retetelemarianei 11 Aprilie 2014 la 09:11 #

      Buna Lenuta. Ma bucur ca ti-a placut povestea mea. In ea se regasesc foarte multe gospodine. Din pacate eu nu o mai am pe mama si imi este foarte greu. Te pup dulce si tot binele din lume iti doresc.

  5. Claudia 9 Mai 2014 la 14:50 #

    Frumos blog.Mult succes in tot ceea ce faci,Atata timp cat este pasiune,rezultatele nu pot fi decat minunate.

    • retetelemarianei 9 Mai 2014 la 15:37 #

      Multumesc mult Claudia. Ma bucur foarte tare ca iti place blogul meu. Pupici si te astept cu drag de fiecare data cand nu ai inspiratie

Lasă un răspuns

