Paine neagra cu seminte

20 Mar

Cand am timp prepar painea in casa. De data aceasta am facut o paine neagra cu seminte si fulgi de ovaz moi de la Solaris. Am folosit faina neagra de la Arpis, care m-a multumit pe deplin. Eram putin cam sceptica pentru ca am mai folosit si alte tipuri de faina neagra si nu am fost foarte multumita. Aluatul a crescut frumos, cu toate ca am pus destul de multe alte ingrediente.

IMG_0017
Ce ai nevoie
1 kg faina neagra Arpis
50 g drojdie
6 linguri ulei de masline Arpis
2 lingurite rase cu sare
2 lingurite zahar
500 ml lapte
200 ml apa
6 linguri fulgi moi de ovaz Solaris
4 linguri mieji de floarea-soarelui
2 linguri seminte de in

Cum prepari

IMG_0001
Am pus faina intr-un lighenas. Am pus intr-o margine drojdia sfaramata, uleiul de masline, sarea, zaharul, laptele si apa caldute, fulgii de ovaz si am framantat un aluat nu foarte tare.

IMG_0002
La final, am adaugat semintele de in si floarea-soarelui si am framantat energic cu restul de faina. Am facut o cruce aluatului, l-am acoperit cu un prosop si l-am lasat sa creasca, la loc cald, pana si-a dublat volumul.

IMG_0003

IMG_0004

IMG_0005
Dupa ce a crescut, am rasturnat aluatul pe masa presarata cu faina si l-am modelat sub forma rotunda. Am asezat painea pe o tava de aragaz pe care am pus hartie de copt, am crestat-o putin pe mijloc si am introdus-o in cuptorul preincalzit, la foc mic, pentru o ora. Pentru ca nu se rumenise foarte bine, am mai lasat-o 10 minute. Acum depinde si ce cuptor ai.

IMG_0008

IMG_0009
Am scos painea din cuptor, am uns-o cu apa, am acoperit-o cu un prosop si am lasat-o sa se raceasca. Este o paine sanatoasa si foarte gustoasa.

Un răspuns to “Paine neagra cu seminte”

  1. Lubita 23 Martie 2014 la 19:05 #

    Painea neagra a fost si ramane cea mai buna paine,parerea mea!! mai ales facuta in casa!

Lasă un răspuns

