Chiftele la cuptor cu sos de smantana

9 Ian

Pregatesc destul de des chiftelele la cuptor pentru ca sunt mai sanatoase. Este adevarat ca mi se par mult mai gustoase cele prajite, dar sanatatea este pe primul loc. Sunt delicioase alaturi de sosul de smantana…

IMG_3684
Ce ai nevoie
900 g carne tocata amestec
5 felii paine
lapte pentru inmuiat painea
1 ceapa
3 oua
4 catei usturoi
sare
piper
pesmet
Pentru sos
50 g unt
1 lingura amidon
lapte
4 linguri smantana
2 catei usturoi
1 legatura mica de patrunjel

Cum prepari
1. Mai intai am pus painea la inmuiat foarte bine in lapte. Am amestecat carnea tocata cu painea stoarsa bine, cu ouale, patru catei de usturoi pisati, ceapa data pe razatoarea mare, sare si piper. Am omogenizat bine compozitia.

IMG_3638
2. Am format chiftelute rotunde, le-am tavalit prin pesmet si le-am asezat intr-o tava pe hartie de copt. Le-am introdus in cuptorul incins pentru 30 de minute, la foc potrivit. Iti ies cam doua tavi. Le-am tinut la cald pana le-am servit.

IMG_3639

IMG_3641
3. Am topit untul intr-o tigaie, am calit putin usturoiul tocat marunt, am adaugat amidonul, am amestecat si am turnat lapte treptat pana am obtinut un sos de consistenta unei smantani mai fluide. Am lasat cateva clocote, dupa care am pus smantana. Am lasat pe foc cateva minute, dar am amestecat continuu.

IMG_3648

IMG_3650
4. Am dat cratita de pe foc si am adaugat patrunjelul tocat marunt.

IMG_3651
5. Am servit chiftelutele cu sosul de smantana si piure. Sunt delicioase. Daca folosesti numai carne de vita, sunt ideale pentru copii.

Un răspuns to “Chiftele la cuptor cu sos de smantana”

  1. Lubita 10 Ianuarie 2014 la 18:24 #

    Mmmm,ce bunatate ai facut aici!!
    Pup Mariana si un an plin de realizari!!

Lasă un răspuns

