Cozonac cu cacao, rahat si stafide

17 Dec

Este un cozonac la care eu nu framant foarte mult si iese o minunatie. Pentru cei care le este frica sa faca cozonac, dragii mei, reteta asta va ioese cu siguranta. Secretul – ingredient bune si toate la temperature camerei.

IMG_0025Ce ai nevoie
1 kg faina
600 ml lapte
200 g zahar
5 galbenusuri
60 g drojdie proaspata
100 g unt
1 lingurita sare
esenta de portocala
coaja de la o lamaie

Pentru umplutura

4 linguri cacao
4 linguri zahar
50 g stafide
100 g rahat

Pentru uns

1 galbenus
2 linguri lapte

Cum prepari
Cerni faina intr-un vas, faci o gaura in mijloc, pui sarea, zaharul si drojdia dizolvate in putin lapte caldut, amesteci si lasi sa creasca.

IMG_0002

IMG_0003
Pui galbenusurile batute peste maia, restul de lapte caldut, esenta de portocala, coaja de lamaie si incepi sa incorporezi faina, framantand cu mana pana obtii un aluat potrivit de tare.

IMG_0004

Adaugi treptat untul topit caldut si framanti energic. Framanti pana cand incorporezi untul. Acoperi vasul cu un prosop curat si il lasi sa creasca, la loc cald, fara curentui de aer, pana isi dubleaza volumul.

IMG_0005

IMG_0006
Rastorni aluatul pe masa unsa cu putin ulei, framanti usor si-l imparti in 6. Fiecare bila de aluat o intinzi sub forma de dreptunghi.

IMG_0012
Amesteci pudra de cacao cu zaharul si o presari pe dreptunghiurile de aluat. Pui deasupra stafide si bucatele de rahat.

IMG_0013

Rulezi fiecare dreptunghi de aluat strans, ca pe o rulada. Implesti cate trei rulouri si le prinzi la capete. Ies doi cozonaci. Ii asezi in doua tavi imbracate cu hartie de copt si-i mai lasi la dospit circa 30 de minute.

IMG_0010
Ungi cozonacii cu galbenusul batut cu laptele si-i introduci in cuptorul preincalzit pentru aproximativ o ora. Ii scoti din forme, ii ungi cu putina miere si ii presari cu zahar pudra sau tos. Ii acoperi cu un prosop curat si ii lasi sa se raceasca.

IMG_0011

IMG_0014

16 Răspunsuri to “Cozonac cu cacao, rahat si stafide”

  1. Maria 17 Decembrie 2013 la 09:22 #

    Minunati cozonacii! Parca le si simt gustul !! E buna ideea de uns cu miere de albine ! Multumim !

    • retetelemarianei 17 Decembrie 2013 la 11:20 #

      Te pup Maria!

      • IGNAT BOGHIU LENUTA 11 Aprilie 2014 la 12:34 #

        DRAGA COZONACULE ,NU VREI SA AJUNGI SI IN CASELE NOASTRE??? NU SE FAC LIVRARI LA DOMICILIU?VORBESC SERIOS.

      • retetelemarianei 11 Aprilie 2014 la 14:07 #

        Buna Lenuta. Mi-ar placea sa fac cozonaci si pentru altii, dar din pacate eu sunt food editor la o revista si nu am timp mai deloc. Dar multumesc pentru ca ti-a placut cozonacul meu. Te pup

  2. danaszocs 17 Decembrie 2013 la 10:18 #

    Senzationali cozonacii tai! Iti fur reteta si eu ca tocmai ma gandeam sa fac si ei ,mai ales ca nu am facut niciodata🙂
    Te puup!

  3. Cornelia Vasilescu 18 Decembrie 2013 la 00:14 #

    la ce temperatura ii coci, ca ma bate gandul sa imi incerc norocul…

    • retetelemarianei 18 Decembrie 2013 la 10:01 #

      Buna Cornelia. Eu am un aragaz vechi, dar la 190 de grade este ok. Daca urmezi pasii mei cu siguranta o sa-ti iasa. Important este ca ingredientele sa fie la temperatura camerei si de calitate. Te pup dulce si astept vesti de la tine cum ti-au iesit.

      • Cornelia Vasilescu 21 Decembrie 2013 la 00:36 #

        multumesc. voi incerca probabil luni noapte🙂 Iti dau de veste!

  4. ancutza 19 Decembrie 2013 la 15:00 #

    nici eu nu am facut niciodata cozonac mi se pare atat de greu!dar tu Mariana mi-ai dat curaj sa incerc cu reteta asta ,Anul trecut am facut dupa tine toba si calabosi si mi-au iesit perfect anul asta fac cozonacul! toate cele bune si multumim pentru tot ce ne inveti cu atata drag!

    • retetelemarianei 19 Decembrie 2013 la 16:23 #

      Buna Ancutza. Cu siguranta o sa-ti iasa. Ingrediente bune si la temperatura camerei, sa ai caldura in bucatarie si sa nu fie curent. Daca urmezi pasii mei sunt sigura ca o sa-ti iasa. Astept vesti de la tine. Sa ai Sarbatori fericite, pline de liniste. Te pup dulce!

  5. mihaela ciobanu 12 Aprilie 2014 la 19:20 #

    deci ..reteta e beton.. e prima oara cind fac cozonac…mi-a iesit superrrr….multumesc pt reteta…nu necesita multa framantare,,,

    • retetelemarianei 16 Aprilie 2014 la 07:55 #

      Buna Mihaela. Ma bucur ca ti-au iesit cozonacii. Nici nu avea cum sa nu-ti iasa. Te pup si sa ai sarbatori pline de lumina

      • mihaela ciobanu 17 Aprilie 2014 la 12:08 #

        cum mi-au iesit de prima oara eraimposibil sa nu fac si pentru paste..acum sint la crescut…va doresc un PASTE FERICIT..alaturi de cei dragi

  6. Mariana Petraru 1 Noiembrie 2015 la 12:46 #

    Super reteta,pe intelesul tuturor.Foarte buni cozonacii.

    • retetelemarianei 2 Noiembrie 2015 la 13:42 #

      Buna Mariana. Multumesc mult! Incerc cat pot de mult sa explic cat mai bine. O zi buna

Lasă un răspuns

