Turta dulce

5 Dec

 

Pentru ca ne gandim deja ce dulciuri facem de Craciun pentru cei mici, eu va ofer o reteta de turta dulce foarte gustoasa. Aceste figurine pot fi oferite si colindatorilor care iti vor trece pragul casei.

IMG_0046
Ce ai nevoie
200 g unt
200 g zahar tos
250 g zahar brun melasa de la SOLARIS
1 ou mare
1 lingurita sare
1 lingurita ghimbir ras
1 lingurita bicarbonat
2 lingurite scortisoara
800-850 g faina
Pentru decor
creioane decorative de la Dr. Oetker

Cum prepari
1. Intr-un castron mai mare, am batut untul moale spuma cu zaharul tos. Am adaugat melasa si am mixat pana totul s-a omogenizat, apoi am incorporat oul si am avut grija sa curat peretii vasului.
2. Dupa ce am incorporat oul, am pus sarea, bicarbonatul, scortisoara, ghimbirul ras si am amestecat. Am adaugat jumatate din faina si am mixat la viteza mica. Am pus si restul de faina, treptat, dar pentru ca mixerul meu nu este foarte puternic am amestecat cu mana si am framantat un aluat potrivit de tare.

IMG_0039

 

Am impartit aluatul in doua, am facut doua bile, le-am invelit in folie alimentara si le-am dat la rece pana s-au intarit bine. Eu l-am facut dimineata si am copt turta dulce dupa-amiaza. Poti sa-l lasi la frigider si peste noapte.

IMG_0040
3. Pe masa presarata cu faina am intins din prima parte o foaie mai grosuta si am taiat diverse forme. Pentru ca nu am avut forme speciale, mi-am dat printuri cu diverse forme, le-am decupat si le-am asezat pe foaie. Le-am decupat cu un cutit foarte ascutit. Am procedat la fel si cu aluatul ramas.

IMG_0042
4. Am asezat figurinele pe o tava cu hartie de copt, la distanta unele de altele, si le-am introdus in cuptorul incins pentru circa 10 minute. Sunt coapte cand daca apesi cu degetul nu ramane semn. Daca mai este nevoie, mai lasi cateva minute, depinde si de cuptor.

IMG_0044
5. Am lasat figurinele sa se raceasca putin in tava, le-am luat cu o spatula, le-am asezat pe o o tava de plastic si le-am lasat sa se raceasca bine.

IMG_0045
6. Am ornat figurinele cu creioane decorative de la Dr. Oetker, am lasat sa se usuce glazura, dupa care le-am învelit pe fiecare în folie alimentară.

Lasă un răspuns

