Baclava

25 Noi

Este o reteta pe care am gasit-o pe blogul Laurei Sava. Pentru ca am pregatit-o intr-o tava mai mare, am modificat putin cantitatea ingredientelor. Am folosit o tava de yena http://www.yena.ro/tava-yena-friptura-cozonac, pe care v-o recomand. Laura, foarte buna, multumesc pentru reteta.

 IMG_0017
Ce ai nevoie
400 g foi de placinta
150 ml ulei de masline
500 g nuca macinata
2 lingurite scortisoara
100 g zahar
Pentru sirop
700 ml apa
250 g miere
100 g zahar
zeama de la o lamaie

Cum prepari
Am scos foile de placinta din congelator pentru a se dezgheta. Intr-o craticioara, am amestecat apa cu mierea, zaharul si zeama de lamaie si am pus-o pe foc. Am lasat siropul sa fiarba 15 minute, dupa care l-am dat sa se raceasca.

IMG_0010
Intr-un castron, am amestecat nucile macinate cu zaharul si scortisoara.

IMG_0003
Am uns o tava de yena cu ulei si am asezat pe fundul ei 5 foi de placinta, ungandu-le pe fiecare in parte cu ulei.

IMG_0004
Am presarat o parte din amestecul de nuci si am acoperit cu 4 foi, unse si acestea, pe rand, cu ulei. Am continuat in acest fel pana am terminat toate ingredientele. Deasupra trebuie sa ai foi.

IMG_0005

IMG_0006
Am taiat bacalavaua patrate cu un cutit bine ascutit . Am uns-o cu uleiul ramas si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 40 de minute.

IMG_0007
Am scos tava din cuptor, am turnat siropul rece, avand grija sa-l torn uniform. Am acoperit tava cu un prosop si am lasat-o asa 5 minute, pentru ca baclavaua sa absoarba tot siropul.

IMG_0009

IMG_0011

6 Răspunsuri to “Baclava”

  1. Laura Sava 25 Noiembrie 2013 la 12:57 #

    Mariana draga, ma bucur tare mult ca baclavaua mea m-a adus aici, la tine.Te voi vizita de-acum, cu pofta!!! 🙂
    Spor in continuare la faurit bunatati, si multi pupici!!!

  2. andreeadenisa0 25 Noiembrie 2013 la 14:20 #

    Mmm ce buna trebuie sa fie!!

  3. simonacallas 22 Iunie 2015 la 16:52 #

    Ador baclavaua, si reteta seamana cu cea pe care o am eu de la o turcoaica din Dobrogea 🙂 Arata super, felicitari!

    • retetelemarianei 23 Iunie 2015 la 12:25 #

      Buna Simona. Si mie imi place foarte tare, dar din pacate nu o mananc foarte des. Kilogramele la mine se pun asa de repede…
      Te pup dulce

Lasă un răspuns

