Varza calita cu afumatura

28 Oct

Nu mai facusem de mult varza cu afumatura. Am preparat-o in weekend si am servit-o alaturi de o mamliga calda cu ardei iute. Ce poate fi mai bun…

IMG_0035

Ce ai nevoie

2 verze potrivite

150 g slanina afumata

200 g jambon crud afumat

4 crengute mici de cimbru

2 linguri ulei

2 cepe rosii potrivite

4 linguri pasta de tomate

3 catei usturoi

2 foi de dafin mai mari

sare

piper

Cum prepari

Am curatat varza, am spalat-o si am tocat-o fasii subtiri. Am presarat-o cu sare si am frecat-o cu mainile pana s-a inmuiat.

IMG_0001

Intr-o cratita, am incins  uleiul si am adaugat slanina taiata bucati mici. Am lasat pe foc un minut, dupa care am pus ceapa tocata marunt. Am lasat pana cand a devenit sticloasa, amestecand din cand in cand.

IMG_0004

Am pus varza si 4 cani de apa si am lasat fiarba 5 minute. Am pus crengutele de cimbru, frunzele de dafin, piper si am lasat sa fiarba 5 minute. Am adaugat peste varza pasta de tomate, usturoiul tocat marunt si am amestecat.

IMG_0005

IMG_0007

Am asezat pe fundul unu vas de yena jambonul crud afumat taiat bucati, am turnat varza si am introdus-o in cuptorul incins. Am lasat-o sa scada bine zeama si sa se rumeaneasca deasupra (o ora si jumatate, la foc mic).

IMG_0010

IMG_0011

4 Răspunsuri to “Varza calita cu afumatura”

  1. merisor 28 Octombrie 2013 la 11:34 #

    Ador varza! Si ce bine arata la tine in farfurie! yummy!

    • retetelemarianei 29 Octombrie 2013 la 09:25 #

      Buna Maria. Si la tine o sa arate la fel daca urmezi pasii mei. O zi buna si pupici

      • Bianca Elena Ciupitu 30 Octombrie 2013 la 22:58 #

        o intrebare la un cuptor electric la cate grade ar trebui sa il fixam dat fiind ca ai spus la foc mic ??? pleaseeee help :*

      • retetelemarianei 31 Octombrie 2013 la 15:38 #

        Buna Bianca. La 180 de grade este perfect. Poti si la 200 dar o lasi mai putin. Cand se rumeneste deasupra este perfecta.

Lasă un răspuns

