Musaca cu piure de cartofi

14 Oct

Nu mai facusem demult o musaca. Mie imi place cel mai mult cea cu piure de cartofi. Am facut o cantitate mai mare pentru ca am avut si musafiri. Am folosit vasul meu oval termorezistent achizitionat de pe http://www.yena.ro/tava-yena-mijotex-oval?keyword=tava%20yena%20ovala si a fost suficient. Din cantitatea asta eu am saturat 8 persoane.

IMG_0043
Ce ai nevoie
2,5 kg cartofi
1,2 kg pulpa de porc tocata
3 cepe potrivite
5 linguri pasta de tomate
3 linguri ulei
sare
piper
1 lingurita oregano uscat
50 g unt
50 ml lapte
5 oua
2 linguri smantana

Cum prepari
Mai intai, am curatat cartofii, i-am spalat, i-am taiat cuburi si i-am pus la fiert cu un praf de sare. I-am lasat pana s-au patruns, dupa care i-am scurs de apa si i-am mixat cu untul si laptele.

IMG_0006
Am incins uleiul intr-o tigaie mai mare, am pus ceapa tocata marunt si am calit-o 2-3 minute. Am adaugat carnea tocata, am amestecat si am lasat pana s-a coagulat si a scazut putin zeama lasata.

IMG_0001
Am pus peste carne pasta de tomate diluata intr-o cana de apa, am amestecat si am mai lasat pe foc 15 minute, pana a scazut zeama. Am condimentat cu sare, piper si oregano, am amestecat si am dat-o sa se raceasca.

IMG_0002

IMG_0004
Am adaugat 3 oua peste compozitia de carne si am amestecat.

IMG_0007
Am intins intr-un vas oval termorezistent uns cu unt jumatate din piureul de cartofi si am netezit. Am intins carnea si am acoperit cu piureul ramas. Am introdus vasul in cuptorul preincalzit pentru circa o ora.

IMG_0008

IMG_0009

IMG_0011

IMG_0012

Cu 15 minute inainte sa fie gata, am scos vasul si am intins deasupra 2 oua batute cu smantana.
Am lasat-o sa se racoreasca, am taiat-o bucati si am servit-o cu castraveti murati.

IMG_0013

IMG_0015

3 răspunsuri to “Musaca cu piure de cartofi”

  1. pop mihaela 14 Octombrie 2013 la 18:14 #

    Arata bine si e foarte usor de facut o placinta cu dovleac

  2. Ica 18 Octombrie 2013 la 10:50 #

    la cate grade se tine la cuptor?

Lasă un răspuns

