Saratele cu chimen

30 Sep

Am pregatit in weekend saratele fragede cu chimen. Eu am facut foarte multe. Daca vrei sa le pregatesti si nu vrei sa stai foarte mult sa le coci, injumatatesti ingredientele.

IMG_0023
Ce ai nevoie
250 g untura
250 g margarina
250 g iaurt
250 ml lapte
5 oua
500 g branza sarata mai tare
25 g drojdie proaspata
chimen Kotanyi
faina cat cuprinde (circa 1,3 kg)
1 ou pentru uns

Cum prepari

Am pus intr-un castron untura si margarina topite si racite. Am adaugat ouale batute, laptele, iartul si am amestecat. Am adaugat si branza data pe razatoarea mica si drojdia dizolvata in putin lapte, dupa care am amestecat.

IMG_0008
Am adaugat treptat faina pana am obtinut un aluat omogen, dar nu foarte moale, care s-a desprins de pe vas. L-am lasat sa se odihneasca o jumatate de ora.

IMG_0009
Am impartit aluatul in patru. Am intins o foaie dreptunghiulara mai grosuta, am taiat marginile si cu o rola speciala am taiat linii verticale la distanta cat mai egala una de cealalta, apoi pe latime am mai taiat o data. In functie de lungimea foii, poti taia de doua pe lungime.

IMG_0010
Am uns saratelele cu oul batut amestecat cu 50 ml de lapte si le-am presarat cu chimen. Dar le poti presara si cu branza, cascaval. Le-am asezat pe o tava cu hartie de copt si le-am introdus in cuptorul preincalzit pana s-au rumenit deasupra.

IMG_0013

IMG_0012
Am procedat la fel cu restul aluatului. Aluatul care il tai de pe margini il incorporezi in cel ramas.

5 Răspunsuri to “Saratele cu chimen”

  1. Lubita 2 Octombrie 2013 la 16:55 #

    mmmm,ce bune sunt!!chimenul le da un gust deosebit!Pup Mariana!!

  2. Nicoleta Began 30 Septembrie 2016 la 05:21 #

    Mary oare cu unt cum ies? Nu am nici eu untura!:( Mi-ai făcut poftă, arată super! Vin si eu până la tine să ronțăi câteva!😂😉

  3. Nicoleta began 30 Septembrie 2016 la 05:25 #

    Mary oare merge si cu unt? Nici eu nu am untura. Ale tale arată super, cred că vin până la tine să ronțăi vreo două!😂😉

    • retetelemarianei 30 Septembrie 2016 la 12:33 #

      Buna draga mea. Ies si cu unt, dar nu vor fi asa de fragede. Dar ies delicioase! Pupici Nico

Lasă un răspuns

