Prajitura cu crema caramel

19 Sep

Cand ai mei vor ceva dulce, de multe ori vad ce ingrediente am prin casa si mai improvizez. Am preparat aceasta prajitura si nu stiam cum o sa iasa, dar finalul a fost unul delicios.

IMG_0036
Ce ai nevoie
Pentru blat
7 oua
7 linguri zahar
7 linguri faina
1 lingurita esenta de vanilie
Pentru crema
2 cani lapte
1 cana zahar + 4 linguri
5 linguri faina
1 pachet de unt
bombonele decorative pentru decor

Cum prepari
Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana cand s-a topit. Am adaugat treptat galbenusurile, esenta, iar la final am cernut faina deasupra si am amestecat usor, cu o lingura de lemn, de jos in sus.

IMG_0018
Am turnat aluatul intr-o tava de 30×28 cm unsa si tapetata si l-am introdus in cuptorul incins pana s-a rumenit frumos deasupra. De obicei, puneam hartie de copt, dar mi se terminase. L-am lasat sa se raceasca.

IMG_0019

IMG_0020
Am pus intr-o craticioara o cana de zahar si l-am caramelizat. Am turnat o cana cu lapte si am amestecat pana cand caramelul intarit s-a topit.

IMG_0022

IMG_0023
Separat, am amestecat, cu un tel, cana cu lapte ramasa cu faina si 4 linguri de zahar. Am turnat totul peste laptele cu caramel si am lasat, la foc mic, pana cand crema s-a ingrosat, amestecand destul de des. Am lasat crema sa se raceasca.

IMG_0021
Am adaugat peste crema de caramel untul moale si am omogenizat.

IMG_0025

IMG_0026
Am taiat blatul in doua si am intins pe partea de jos ¾ din crema. Am acoperit cu a doua parte de blat si am intins deasupra restul de crema. Am presarat bombonele decorative si am dat la rece prajitura pentru cateva ore inainte sa o servesc.

IMG_0027

IMG_0028

IMG_0033

3 Răspunsuri to “Prajitura cu crema caramel”

  1. Dea 21 Septembrie 2013 la 17:15 #

    Trebuie sa fie tare buna!

  2. Lubita 22 Septembrie 2013 la 09:52 #

    Ce buna si pufoasa trebuie sa fie!!pup Mariana si o duminica frumoasa!!

Lasă un răspuns

