Ketchup picant

16 Sep

Acest ketchup este foarte gustos. Il fac in fiecare an, iar ai mei il mananca uneori chiar si pe paine.
shutterstock_111357383 Ingrediente
3 kg rosii
6 cepe mari
1 ţelină potrivită
10 gogosari
2 ardei iuti
2 foi de dafin
200 g zahar
150 ml otet
1 capatana usturoi
1 lingurita scortisoara
piper
sare

Cum prepari
Am spalat rosiile si gogosarii. Am curatat gogosarii de seminte si i-am dat impreuna cu rosiile prin masina de tocat. Am curatat ceapa si telina, le-am spalat bine si le-am dat pe razatoarea mare. Am pus rosiile si gogosarii intr-o oala mai mare, am adaugat telina si ceapa si am pus-o pe foc pentru 45 de minute, la foc mic.
Dupa cele 30 de minute am adaugat ardeii iuti tocati marunt, folie de dafin, zaharul, otetul, usturoiul pisat, scortisoara, sare si piper. Am mai lasat sa fiarba, la foc mic, alte 45 de minute.
Am oprit focul si am introdus blenderul in compozitie. Am mixat pana cand totul a devenit o pasta fina, dupa care am trecut prin sita. Am lasat ketchupul sa se racoreasca, dupa care l-am pus in borcane sterilizate si le-am inchis ermetic.
Le-am asezat pe o tava, am introdus-o in cuptor, am dat drumul la foc si le-am lasat 10 minute din momentul in care ketchupul incepe sa fiarba.
Le-am lasat sa se raceasca in cuptor pana a doua zi, dupa care le-am pus in camara.

Un răspuns to “Ketchup picant”

  1. lulu 15 August 2014 la 06:35 #

    Trebuie sa fie tare bun;nu am facut niciodata pentru ca noi nu folosim dar voi face pentru copii dupa reteta ta;multumesc Mariana,LA MULTI ANI cu sanatate,fericire si multe realizari!!!

Lasă un răspuns

