Tarta cu prune

9 Sep

Se gasesc prune din belsug si m-am gandit sa prepar o tarta. Am mai facut si strudel, dar reteta data viitoare.

IMG_0037
Ce ai nevoie
Pentru aluat
400 g faina
200 g unt
100 g zahar pudra
1 praf de sare
2 linguri apa
Pentru umplutura
1 kg prune
3 linguri zahar
½ lingurita scortisoara macinata
2 linguri pesmet
zahar pudra pentru décor
1 ou pentru uns

Cum prepari
Am cernut faina intr-un vas, am pus zaharul pudra si untul rece taiat cuburi si am amestecat pana am obtinut un aluat nisipos.

IMG_0025
Am adaugat 2 linguri cu apa si am framantat pana am obtinut un aluat care s-a desprins de vas. I-am dat forma de bila, l-am pus intr-o punga si l-am introdus in frigider 30 de minute.

IMG_0026
Am spalat prunele, le-am taiat jumatati scos samburii si le-am pus la scurs. Am scos aluatul din frigider si am oprit din el un sfert. Am intins aluatul intr-o foaie si am imbracat cu el o forma de tarta, apasand bine pe margini.

IMG_0028
Am presarat pesmetul, am asezat prunele (si jumatati, si sferturi) si le-am presarat cu zaharul si scortisoara.

IMG_0029

IMG_0030
Din aluatul oprit am intins o foaie si am taiat fasii. Am format un grilaj deasupra tartei, lipind bine fasiile de marginea tartei.

IMG_0033
Am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 50 de minute. Daca vezi ca nu s-a rumenit, o mai lasi. Cu 10 minute inainte sa fie gata, am uns-o cu ou batut. Am lasat-o sa se raceasca, am presarat-o cu zahar pudra si am servit-o.

IMG_0035

Lasă un răspuns

