Vinete umplute

30 Aug

“Doamne, cat sunt de bune”, asta a fost reactia copiilor mei cand au mancat aceste vinete umplute. Cand le-am preparat m-am gandit la gust, dar voiam sa incerc si tava mea termorezistenta pe care am luat-o de pe http://www.yena.ro/tava-yena-friptura-cozonac. Va recomand si voua aceasta reteta si fiti convinsi ca o sa va placa. Mi-ar fi placut sa fac poza finala imediat dupa ce le-am scos din cuptor, dar a trebuit sa plec undeva si nu am avut timp. Iesea mai frumoasa.

IMG_0067

IMG_0055
Ce ai nevoie
3 vinete medii
500 g carne tocata
2 cepe mari
1 cutie mica rosii in bulion
1 ardei gras rosu
oregano
2 linguri ulei
100 g cascaval
sare
piper
Pentru sosul bechamel
50 g unt
2 linguri faina
300 ml lapte
1 praf de sare

Cum prepari
Am taiat vinetele in doua pe lungime si le-am pus in apa cu sare pentru 30 de minute. Le-am scos din apa, le-am sters cu prosoape de hartie, am crestat mijlocul si am scos miezul, lasand o margine putin mai groasa.

IMG_0045

IMG_0047
Am asezat jumatatile de vinte pe o tava termorezistenta si le-am introdus in cuptorul preincalzit pentru 15 minute.

IMG_0049
Am tocat ceapa si am calit-o in uleiul incins cu putina apa timp de 2 minute. Am adaugat carnea si ardeiul taiat cubulete, circa 100 ml de apa si am lasat pana a scazut zeama.

IMG_0044
Am pus rosiile cubulete cu tot cu sos, miezul de la vinete tocat si am lasat pana a scazut zeama, amestecand din cand in cand. Am condimentat cu sare, piper si oregano si am dat vasul deoparte.

IMG_0046

IMG_0048
Pentru sosul bechamel, am topit untul intr-o craticioara, am adaugat faina in ploaie, amestecand continuu cu un tel mic, dupa care am turnat treptat cate putin lapte rece si am amestecat continuu. Am pus putina sare si am lasat sa fiarba, la foc foarte mic, pana s-a ingrosat, dar am amestecat continuu. La final trebuie sa ai un sos fin si mai gros. Daca sosul este prea gros, mai adaugi lapte. L-am lasat sa se racoreasca.

IMG_0050
Am umplut jumatatile de vinete cu amestecul de carne, am intins deasupra cate 2-3 linguri cu sos bechamel si am presarat cascaval ras. Am introdus tava in cuptor pentru 40 de minute, la foc mediu.

IMG_0051

IMG_0052

IMG_0053

Un răspuns to “Vinete umplute”

  1. Dea 30 August 2013 la 14:42 #

    Foarte bune!!

Lasă un răspuns

