Salam de biscuiti de post

6 Aug

I-am promis Ancai, o fata care a invatat sa gateasca de pe blogul meu, ca o sa postez o reteta de salam de biscuiti de post. L-am facut in weekend si este gata de postare. Eu am facut o cantitate destul de mare, dar la frigider tine si o saptamana. Este marti si eu deja nu mai am, asa de bun a fost. Este adevarat, am si oferit din el.

IMG_0052
Ce ai nevoie
900 g biscuiti populari
400 ml apa
300 g zahar
4 linguri cacao neagra
500 g rahat
1 pachet margarina
2 fiole esenta de rom
1 lingurita esenta de portocala
200 g stafide

Cum prepari
Trei sferturi din biscuiti i-am macinat in robot, iar restul i-am rupt bucati mici. I-am pus intr-un bol mai mare si i-am amestecat cu cacaua si jumatate din rahatul taiat cubulete.

IMG_0036

IMG_0037
Am pus intr-o craticioara apa cu zaharul, restul de rahat si stafidele. Am pus-o pe foc si am lasat 2 minute. Am adaugat margarina si am lasat pana cand s-a topit.

IMG_0039

Am oprit focul, am adaugat esentele si am turnat totul peste amestecul de biscuiti. Am amestecat cu o lingura de lemn, dupa care am lasat sa se racoreasca putin.

IMG_0041
Compozitia am impartit-o in trei. Am pus pe o foaie de celofan o parte din compozitie, i-am dat forma de salam, apasand bine pentru ca amestecul sa devina compact. L-am impaturit in folia de plastic, l-am mai modelat putin si l-am lasat sa se raceasca. La fel am procedetat si cu restul compozitiei. Iti ies trei bucati de salam destul de mari.

IMG_0043
Inainte sa dai bucatile reci de salam la frigider, pui trei bucati de hartie de copt pe masa, le presari cu cacao, tavalesti bucatile de salam ca sa se tapeteze cu cacao, le infasori in hartie si repede cu ele la frigider. Ideal este sa le tii pana se intaresc foarte bine. Eu le-am facut seara si le-am lasat pana a doua zi.

IMG_0044

IMG_0045

8 Răspunsuri to “Salam de biscuiti de post”

  1. Lubita 6 August 2013 la 12:35 #

    Si mie-mi place salamul de biscuiti dar spre rusinea mea,nu am facut niciodata;poate mai spre toamna pentru ca am o reteta de salam de biscuiti cu gutui!!
    Pup Mariana si o zi linistita!!

    • retetelemarianei 6 August 2013 la 15:30 #

      Si eu te pup Lubita. Sa stii ca eu stiu foarte multe retete de salam de biscuiti, dar nici eu nu reusesc sa le fac prea des. te inteleg.

  2. Georgiana Koehler 6 August 2013 la 16:59 #

    Buna,gasesc ca reteta e foarte corecta,am sa incerc si o sa scriu ce mi-a iesit 🙂 nu prea ma pricep dar iubesc salamul de biscuiti.Merci,Georgiana K.

  3. Georgiana Koehler 6 August 2013 la 17:03 #

    Ce inseamna pachet margarina,ce cantitate ca la mine sunt doar cutii ???

    • retetelemarianei 7 August 2013 la 08:06 #

      Buna Georgiana. Pachetul de margarina are 200 g. Ar fi bine sa folosesti o margarina pentru prajituri, mai tare, si nu una tartinabila, care este mai moale. Daca nu tii post, poti folosi unt in loc de margarina si lapte in loc de apa. Pup

  4. anca 7 August 2013 la 11:39 #

    draga Mariana iti multumesc pentru ajutor si amabilitate am notat reteta si urmeaza sa o pregatesc iti voi scrie ce a iesit ! numai bine si spor in tot ce faci!

Lasă un răspuns

