Gogosi cu sana

30 Iul

Imi plac gogosile, nu pot rezista la mirosul lor. Astazi va ofer o reteta cu sana, care o sa va placa foarte mult.

IMG_0024
Ce ai nevoie
500 ml sana
6 linguri zahar
3 oua
25 g drojdie proaspata
coaja rasa de la o portocala
esenta de vanilie
un praf de sare
faina cat cuprinde (circa 1 kg)
ulei pentru prajit
zahar pudra pentru decor

Cum prepari
1. Am pus intr-un lighenas faina cernuta, iar pe una din margini am pus sana la temperatura camerei, ouale batute cu zaharul, drojdia dizolvata cu putina apa calda, un praf de sare, coaja de portocala rasa si esenta de vanilie.

IMG_0013
2. Am amestecat totul bine, incorporand faina treptat cat sa framant un aluat potrivit de tare. L-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat sa creasca, la loc cald, circa o ora.

IMG_0014

IMG_0016
3. Am rupt jumatate din aluat si am intins o foaie nu foarte subtire pe masa presarata cu faina. Am taiat gogosile cu o forma rotunda. Am procedat la fel si cu restul de aluat. Am lasat gogosile sa mai creasca taiate inca 30 de minute.

IMG_0018
4. Am incins uleiul si am prajit gogosile, la foc mic, pe ambele parti. Le-am scos cu o paleta pe prosoape absorbante, dupa care le-am asezat pe un platou si le-am presarat cu zahar pudra.

IMG_0019

Sfat!
Pentru ca gogosile sa se umfle frumos la prajit, in momentul in care le pui in uleiul incins, le pui cu partea de sus care a stat la dospit in ulei.

5 Răspunsuri to “Gogosi cu sana”

  1. Dea 31 Iulie 2013 la 07:48 #

    Ce bunatate!!

    • retetelemarianei 31 Iulie 2013 la 07:51 #

      Buna Andreea. Sa le faci. Ca sa-ti iasa la fel trebuie sa urmezi sfaturile mele din reteta. Pup

  2. anca 31 Iulie 2013 la 12:27 #

    mariana te rog fa un salam de biscuiti de post e plin netul de retete dar nu fac decat de la tine !am facut si checul cu ness si dresala toate au iesit super si au fost apreciate iti multumesc si felicitari pentru efortul tau!

    • retetelemarianei 31 Iulie 2013 la 14:38 #

      Anca, o sa fac pentru tine, sambata, un salam de biscuiti de post si il postez luni. Pup dulce

      • anca 1 August 2013 la 11:35 #

        MULTUMESC

Lasă un răspuns

