Chec pufos cu ness

23 Iul

Sunt foarte multe retete de checuri, dar mie imi place aceasta reteta pentru ca iese foarte pufos. Il poti face cu cacao, ciocolata, lamaie…, dar eu de aceasta data l-am facut cu ness. Sper sa va placa, eu sunt foarte mandra de el.

IMG_0040
Ce ai nevoie
10 oua
10 linguri ulei
2 cani zahar
2 cani faina
6 lingurite ness
esenta de vanilie
1 praf de sare

Cum prepari
1. Mai intai, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare. Am adaugat zaharul si am mixat pana cand s-a format o bezea tare si zaharul s-a topit.
2. Am adaugat treptat galbenusurile batute in prealabil cu uleiul si am mixat continuu. Am presarat toata faina cernuta si am amestecat usor, de jos in sus, cu o lingura de lemn.
3. Am impartit aluatul in doua. Intr-o parte am pus ness-ul dizolvat cu putina apa si am amestecat usor. In partea a doua am pus esenta de vanilie si am amestecat usor.

IMG_0031

IMG_0032
4. Am uns cu ulei si am tapetat cu faina doua tavi de cozonac si am pus in fiecare, pe centru, cate o lingura de aluat alb. Am pus deasupra cate o lingura de aluat cu ness. Am continuat asa pana am terminat ambele compozitii.

IMG_0033

IMG_0034
5. Am introdus tavile in cuptorul preincalzit pentru 45-50 de minute, la foc mic. Cand s-au copt checurile, le-am lasat sa se racoreasca in forme, dupa care le-am scos.

IMG_0036

16 Răspunsuri to “Chec pufos cu ness”

  1. oana 23 Iulie 2013 la 17:03 #

    Sigur ca ne duce capul si pe noi sa impartim la 2 cantitatile daca vrem sa facem o singura tava de chec,dar eu cand citesc postarea pe mail si vad ca-mi trebuie 10 oua sunt tentata s-o sterg fara sa mai vad pana la capat cum se prepara reteta.Asa ca…decideti daca va adresati blogul doar persoanelor care-si permit sa gateasca doar cu ingrediente de la Dr.Oetker,sau…

    • retetelemarianei 24 Iulie 2013 la 07:02 #

      Buna Oana. Din cantitatile respective iti ies doua checuri mari, pentru ca sunt facute in tavi de cozonac. Daca vrei sa faci doua checuri mici folosesti cantitatile la jumatate. Ma adresez tuturor persoanelor, si celor cu posibilitati mai mari, dar si celor ca mine, cu venituri medii. Cat despre a sti sau nu sa imparti aluatul in doua, eu am prietene pe blog care acum incep sa gateasca si mi se pare corect sa explic pas cu pas cum trebuie sa faca. Daca tu ai experienta, este ok, dar trebuie sa fiu alaturi si de cele care acum incep sa gateasca. Nu inteleg de ce te-am suparat asa de tare. Imi cer scuze daca am facut ceva care sa te supere.
      O zi buna iti doresc

  2. Lubita 23 Iulie 2013 la 18:43 #

    Vaaai Mariana cat de frumos arata,parca-i desenat;mie niciodata nu-mi reuseste asa ceva;cat despre chec,trebuie sa-l incerc si eu ca prea ma ispiteste!!
    Pup si o seara linistita mai departe!!

  3. anca 24 Iulie 2013 la 10:09 #

    BUNA MARIANA
    IN LOC DE NESS PUNEM CACAO?
    ca sa iasa in doua culori
    incerc weekendul asTA nu pune la inima comentariile rautacioase! vezi partea pozitiva!eu cu tine am invatat o gramada de mancaruri!
    te pup!

    • retetelemarianei 24 Iulie 2013 la 12:35 #

      Buna Anca. Poti sa pui si cacao. Nu pun nimic la inima, de aceea i-am dat si accept comentariului. Fiecare are parerea lui. Ma bucur ca ti-am fost de ajutor. Pupici multi

  4. Dea 26 Iulie 2013 la 06:48 #

    Mariana ce pufosenie ai facut!!

    • retetelemarianei 26 Iulie 2013 la 08:17 #

      Buna Andreea. L-ai facut si tu? daca nu, sa-l pregatesti, pentru ca o sa-ti placa. Pup

  5. miluka36 27 Iulie 2013 la 20:08 #

    Salut Mariana!
    Am facut azi minunatul chec.Un deliciu pt.copiii mei.Multumesc draga mea!

  6. marianasalcianu 22 August 2013 la 15:52 #

    daca e cu nes poti da copiilor?

    • retetelemarianei 26 August 2013 la 08:06 #

      Buna Mariana. Da, poti sa dai si copiilor, cantitatea este foarte mica per portie.

  7. raluca 18 Septembrie 2013 la 22:08 #

    L-am facut si eu in seara asta si a iesit super!!!multumim de reteta

    • retetelemarianei 19 Septembrie 2013 la 12:37 #

      Cu mult drag Raluca. Mai este o reteta de chec cu lamaie. Racoritor, dulce acrisor, mie imi place foarte mult si ala. Pup

  8. Annalissa 30 Iunie 2015 la 15:37 #

    Foarte pufos si bun. Eu am adaugat putin praf de copt si am pus cacao in loc de ness. Un pic prea dulce, dar voi nota reteta si am sa il refac in viitor. Multumim pentru reteta !

    • retetelemarianei 1 Iulie 2015 la 08:07 #

      Buna Annalissa. Eu nu pun praf de copt. Daca incorporezi faina usor, iti creste suficient. Pun doar daca nu se bat ouale bine, se mai intampla. Daca vrei sa pui mai putin zahar, este ok. Alor mei asa le place. Te pup dulce!

Lasă un răspuns

