Ciorba de fasole pestrita cu afumatura

10 Iul

Iahnia cu ciolan este mancarea romanilor, asa se spune, nu-i asa? Dar si ciorba de fasole cu afumatura nu este de lepadat. Familiei mele place foarte tare si de aceea o fac destul de des. Se prepara in multe feluri, dar asta e varianta care imi place mie foarte tare. Pofta buna va doresc!

IMG_4905
Ce-ti trebuie
400 g fasole pestrita
1 kg coasta afumata
1 ceapa
1 ardei gras mare
1 radacina pastarnac
100 g telina
1 cutie rosii in bulion (400 g)
1 lingura pasta de tomate
3 linguri ulei
sare
piper mozaic Kotanyi
1 lingurita cimbru uscat Kotanyi
1 legatura patrunjel verde
½ legatura marar verde

Cum prepari
1. Am pus fasolea la inmuiat cu o seara inainte. Dimineata, am spalat-o bine si am pus-o la fiert in apa rece. Dupa 15 minute am scurs apa, am clatit-o si am acoperit cu apa calda. Am mai procedat la fel inca de doua ori. Coasta afumata am taiat-o bucati si am spalat-o. In ultima apa pe care am schimbat-o la fasole am pus coasta afumata. Am lasat sa fiarba, la foc mic.
2. In paralel cu fierberea fasolei, m-am ocupat de legume. Le-am curatat, spalat si le-am tocat. Ceapa si ardeiul le-am tocat marunt, iar radacinoasele le-am dat pe razatoarea mare. Am incins uleiul si am pus legumele la calit.

IMG_4892
3. Cand s-au inmuiat putin, am pus putina zeama din oala unde fierbea fasolea. Am lasat pana a scazut zeama.

IMG_4894
4. Am pus legumele in oala si am lasat sa fiarba 10 minute. Am condimentat cu sare si piper mozaic de la Kotanyi, dupa gust, si am pus cimbrul de la Kotanyi.

IMG_4895

IMG_4899
5. Cand a dat in clocot am pus rosiile in bulion si pasta de tomate. Daca rosiile sunt intregi, le tai marunt. Am lasat sa mai fiarba circa 15 minute, dupa care am oprit focul. Am presarat patrunjel si marar tocat.

IMG_4901

 

3 Răspunsuri to “Ciorba de fasole pestrita cu afumatura”

  1. anca 11 Iulie 2013 la 11:19 #

    FOARTE BUNA!!!!! NU SE ACRESTE CU BORS? O SA FAC SI EU CU LEGUMELE CALITE SPOR LA TOATE!TE URMARESC CU INTERES MAXIM IN FIECARE SAPTAMANA!

    • retetelemarianei 11 Iulie 2013 la 15:44 #

      Buna Anca. Nu se acreste cu bors si este foarte buna cu legumele calite. Te pup

  2. Lubita 11 Iulie 2013 la 16:52 #

    Eu nu am facut niciodata dar am mancat si-mi place mult!!
    O zi buna in continuare doamna!!

Lasă un răspuns

