Tort cu crema de branza si caise

1 Iul

Caiesele parfumate se gasesc deja in piete si nu puteam sa nu pregatesc un tort racoros cu aceste minunate fructe. Va impartasesc si voua ceea ce a iesit.

IMG_0026
Ce ai nevoie
Pentru blat
3 oua
3 linguri zahar
3 linguri faina
Pentru crema
250 g crema de branza
250 ml frisca lichida
250 g mascarpone
250 g zahar
500 g caise
3 pliculete gelatina
2 lingurite esenta de vanilie
Pentru insiropat
zeama de compot de caise
Pentru décor
500 g caise
100 ml apa
200 g zahar
1 pliculet gelatina

Cum prepari
Pentru blat, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am mixat pana cand zaharul s-a topit. Am pus galbenusurile treptat, iar la final am incorporate faina, amestecand usor, de jos in sus, cu o lingura de lemn.

IMG_0001
Am turnat aluatul intr-o forma de tort cu pereti detasabili unsa si tapetata. Am nivelat si am introdus forma in cuptorul preincalzit pentru circa 30 de minute. Trebuie sa se rumenasca frumos deasupra. Am lasat blatul sa se raceasca in forma.

IMG_0002

IMG_0003
Am pus gelatina la inmuiat in 100 ml de apa. Pentru crema am mixat zaharul cu mascarpone si crema de branza pana a devenit omogena. Am adaugat frisca batuta, 500 g de caise taiate cubulete, esenta de vanilie si gelatina topita pe foc, dar rece. Atentie cand topesti gelatina! Nu trebuie sa dea in clocot, pentru ca crema nu se va inchega.

IMG_0014

IMG_0015
Am spalat forma de tort, am asezat blatul si l-am insiropat cu zeama de compot. Am pus crema si am nivelat. Mie mi-a ramas putina crema, dar am pus-o intr-o cupa si am dat-o la rece. Am introdus tortul la rece pentru cel putin o ora.

IMG_0016

IMG_0017
Am pus 500 g de caise fara samburi la fiert cu apa si zaharul. Am lasat pana caisele s-au inmuiat, am dat deoparte si am lasat sa se raceasca. Am pus gelatina la inmuiat in 50 ml de apa, dupa care am topit-o pe foc.

IMG_0012
Am mixat caisele pana au devenit un piure, am pus gelatin peste ele si am amestecat. Am pus piureul peste crema intarita, am nivelat si am dat din nou la rece pana piureul s-a intarit.

IMG_0018
Este delicios, racoros si va asigur ca o sa se termine imediat.

IMG_0023

6 răspunsuri to “Tort cu crema de branza si caise”

  1. Lidia imi plac toate retetele.Felicitari 18 Septembrie 2013 la 21:32 #

    Imh place mult.Gratie

  2. Claudia 9 Aprilie 2015 la 18:37 #

    Am pregătit tortul împreuna cu soțul meu,imi place tare mult,este foarte bun ,ușor de făcut!!!!

  3. mina 29 Decembrie 2015 la 12:13 #

    Pot inlocui crema de branza cu iaurt gras?

Lasă un răspuns

