Deliciu cu iaurt si capsune

14 Iun

Am facut aceasta prajitura pentru ca este fina, delicioasa si racoroasa.

IMG_0026

IMG_0025
Ce ai nevoie
Pentru blat
7 oua
7 linguri zahar
6 linguri faina
3 linguri cacao
Pentru crema
500 ml frisca lichida
2 cani iaurt
1 cana zahar
700 g capsune
3 pliculete gelatina
Pentru sirop
500 ml apa
250 g zahar
2 lingurite esenta de portocala
Pentru glazura la rece
4 linguri zahar pudra
4 linguri rase cacao
ulei
bombonele decorative

Cum prepari
1. Pentru blat, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am adaugat galbenusurile treptat, iar la final am presarat pe toata suprafata faina cernuta cu praful de copt. Am amestecat usor cu o lingura de lemn, de jos in sus.

IMG_0002
2. Am turnat aluatul intr-o tava cu pereti detasabili de 35×30 cm unsa si tapetata si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru circa 50 de minute. Am lasat blatul sa se raceasca in tava.

IMG_0003

IMG_0012
3. Am facut un sirop din apa, zahar si esenta de portocala si l-am lasat sa se raceasca.Am pus gelatina la inmuiat in 100 ml de apa pentru 20 de minute.
4. Am batut frisca lichida, iar iaurtul l-am amestecat cu zaharul. Am adaugat iaurtul treptat peste frisca, gelatina topita pe foc, dar atentie, nu trebuie sa dea in clocot, pentru ca astfel crema nu se mai intareste, si am mixat continuu. La final am incorporat capsunile taiate cubulete.

IMG_0014
5. Am scos blatul din tava si l-am taiat in doua. Am spalat tava, am asezat prima parte de blat si am insiropat-o. Am pus crema, am acoperit cu a doua parte de blat si am insiropat. Am dat prajitura la rece o ora.

IMG_0016

IMG_0017

IMG_0018
6. Am amestecat zaharul pudra cu cacaua si am turnat ulei treptat cat sa obtin o glazura fluida, dar nu foarte subtire. Am intins glazura peste prajitura si am presarat bombonele decorative. Am dat-o la frigider ca sa se intareasca crema.

IMG_0019

IMG_0020

IMG_0021
7. Am desfacut marginile tavei, am taiat-o bucati si am servit-o Este o prajitura fina, delicioasa si racoroasa.

IMG_0022

2 răspunsuri to “Deliciu cu iaurt si capsune”

  1. alina paduraru 16 Iunie 2013 la 12:48 #

    Arata bine de tot prajiturica! Cred ca s-a terminat imediat, nu-i asa?

    • retetelemarianei 17 Iunie 2013 la 07:31 #

      Buna Alina. S-a terminat imediat pentru ca este si racoaroasa. Pupiciiiiiiiii

Lasă un răspuns

