Tarta cu dovleac

4 Mar

Inca se gaseste pe piata dovleac. Imi place foarte mult copt, in placinte… si de aceea m-am gandit sa fac o tarta. Nu este nimic special, dar este un desert delicios.

IMG_3012

Ce ai nevoie

Pentru aluat

125 g margarina

1 ou

1 praf de sare

2 linguri zahar pudra

1 varf de cutit praf de copt

300 g faina

50 ml apa rece

Pentru umplutura

700 g dovleac curatat

6 linguri zahar

1 esenta de vanilie

100 g margarina

4 linguri pesmet

2-3 linguri nuca macinata

Cum prepari

1. Am amestecat faina cu margarina rece taiata cubulete, zaharul, oul, praful de copt si praful de sare. Am adaugat apa rece treptat si am framantat un aluat omogen si potrivit de tare. I-am dat o forma rotunda, l-am infasurat in folie de plastic si l-am dat la rece pentru 30 de minute.

2. Dovleacul curatat l-am dat pe razatoarea mare si l-am pus la calit cu zaharul si margarina. L-am lasat pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-a inmuiat putin.

IMG_2983

3. Am adaugat peste dovleac trei linguri de pesmet, am amestecat si am mai lasat cateva minute. Am dat deoparte, am pus esenta de vanilie si am lasat sa se racoreasca.

IMG_2984

4. Am presarat faina pe masa si am intins o foaie din aluat. Am imbracat o forma de tarta unsa cu foaia de alaut, am taiat surplusul si am apasat bine pe margini. Am intepat cu furculita din loc in loc.

IMG_2986

5. Am presarat o lingura de pesmet pe fundul formei si am pus umplutura cu dovleac. Am presarat nuca macinata fin si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 40 de minute. Am lasat-o sa se raceasca in forma, am taiat-o si am servit-o.

IMG_2987

IMG_2988

IMG_2991

6. Pentru aroma poti pune scortisoara. Eu nu am folosit, pentru ca inchide la culoare dovleacul si mie nu-mi place. Dar va sigur ca este foarte buna si fara scortisoara.

Lasă un răspuns

