Tort Tiramisu

15 Feb

Este un tort care mie imi place foarte mult, dar nu l-am mai facut de ceva vreme. Pentru ca am cumparat un pos de pe site-ul http://www.pentrucopt.ro  foarte bun, m-am gandit sa-l inaugurez. I-am intrebat si pe ai mei ce fel de tort vor si ei au spus acelasi lucru – tort Tiramisu. O sa va placa foarte mult daca il pregatiti.

IMG_0084
Ce ai nevoie
Pentru blat
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
1 praf de sare
Pentru crema
5 oua
1 cana zahar
500 g mascarpone
2 plicuri praf de tiramisu Dr. Oetker
2 lingurite ness
Pentru insiropat
500 ml cafea tare indulcita
Pentru decor
300 ml frisca lichida
2 lingurite ness

Cum prepari
1. Pentru blat, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am pus galbenusurile treptat, mixand continuu, iar la final am presarat toata faina si am amestecat usor, cu o lingura de lemn, de jos in sus.
2. Am turnat aluatul intr-o forma de tort de 24 cm tapetata cu hartie de copt si am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru 30-40 de minute, pana s-a rumenit frumos. Am lasat blatul sa se raceasca in forma.

IMG_0067

IMG_0058
3. Pentru crema, am mixat galbenusurile cu zaharul pana s-au albit si si-au dublat volumul. Am adaugat branza mascarpone, mixand foarte bine. Am pus praful de tiramisu, nessul si am omogenizat. Pentru ca mi s-a parut ca este prea groasa, am pus jumatate din albusuri, dar fara sa le bat spuma in prealabil, mixand energic.

IMG_0061
4. Am taiat blatul rece in trei. Am asezat prima parte pe un platou, am insiropat cu cafea, am pus jumatate din cremă (opresti un sfert pentru ornat), asezi al doilea blat, il insiropezi, restul de crema si acoperi cu ultima parte de blat, pe care il insiropezi.

IMG_0062

IMG_0063

IMG_0064
5. Am imbracat tortul cu crema oprita si l-am dat la rece o ora.
6. Am batut frisca lichida cu nessul, am ornat tortul si l-am dat la rece pentru 2 ore inainte sa-l servesc.

IMG_0081

4 Răspunsuri to “Tort Tiramisu”

  1. anca 19 Februarie 2013 la 10:08 #

    BUNA MARIANA
    ESTE TORTUL MEU PREFERAT SI MA VOI INCUMETA SA-L FAC DESI FIIND PRIMUL MEU TORT ……NU STIU DACA VA IESI DAR VOI RESPECTA STRICT PASII TAI

    • retetelemarianei 19 Februarie 2013 la 13:25 #

      Buna Anca. Daca urmezi pasii mei, o sa-ti iasa. Si este tare bun. Pupici

  2. Antonia Birtolom Lancranjan 28 Noiembrie 2013 la 18:31 #

    BUNA CRED CA ESTE F F BUN ,,DE REVELION SIGUR ,O SAL FAC ,,MULTUMESC DE RETETA ,,

Lasă un răspuns

