Conopida la cuptor

30 Ian

Incerc retete noi, combin arome. Am cumparat o conopida sa o fac pane, dar, stiti cum se spune, socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa. Am hotarat sa o fac la cuptor si nu am gresit. A iesit foarte buna. Saturi cu aceasta cantitate 6-8 oameni, depinde cat de infometati sunt.

IMG_5384
Ce-ti trebuie
1 conopida de 1 kg
400 g ciuperci fierte
1 ardei gras rosu
1 ardei gras verde
200 g branza cheddar sau cascaval
500 ml lapte
3 linguri faina
5 oua
100 g unt
2 linguri pesmet
sare
piper

Cum prepari
1. Am desfacut conopida buchetele, am tinut-o in apa cu sare 10 minute, am clatit-o cu apa rece si am fiert-o in apa clocotita cu un praf de sare maximum 10 minute. Am scurs-o si am lasat-o sa se racoresaca.
2. Separat, am spalat ciupercile, le-am taiat felii si le-am fiert in apa cu un praf de sare. Le-am scurs si le-am lasat sa se racoreasca.
3. Am uns un vas termorezistent cu unt si l-am tapetat cu pesmet. Am pus conopida, ciupercile si deasupra am imprastiat ardeii taiati felii subtiri.

IMG_5367
4. Am topit 50 g de unt intr-o tigaie, am pus faina si laptele si am amestecat bine. Am condimentat cu sare si piper, dupa gust, si am mai lasat un minut. Amesteci continuu. L-am dat deoparte si l-am lasat sa se racoreasca.

IMG_5366
5. Am adaugat treptat ouale in sos, batand cu telul. La final, am pus 100 g de branza cheddar rasa si am omogenizat.

IMG_5368
6. Am turnat sosul peste legumele din vas, am presarat deasupra restul de branza si am pus din loc in loc bucatele de unt. Am introdus vasul in cuptorul preincalzit, la foc mic, pentru cira o ora. Trebuie sa se rumeneasca deasupra.

IMG_5370

IMG_5371
7. Am lasat conopida sa se raceasca circa 15 minute si am servit-o cu castraveciori murati. Asa imi place mie.

9 răspunsuri to “Conopida la cuptor”

  1. Maria 30 Ianuarie 2013 la 16:53 #

    Avem un galatean, d-l Alexandru Jula cu un cantec:”Mi-ai adus iar primavara”-asta a fost primul gand al meu cand am vazut prima fotografie-verde de toate nuantele, rosu , alb, galben,,ce mai primavara e-n farfuria aceea ! La cat de frig si urat e afara visez si eu la ..primavara !Preparatul arata de nota 10, cu felicitari !

    • retetelemarianei 31 Ianuarie 2013 la 09:53 #

      Multumesc Maria. Este si foarte buna. Pup dulce

      • miluka36 31 Ianuarie 2013 la 12:39 #

        Pupici Mariana!
        Am incercat toate retetele tale,familia mea e f. incantata,multumim!

  2. flori 31 Ianuarie 2013 la 15:32 #

    Eu fac azi aceasta reteta…..ma gandesc sa mai adaug nucsoara si/sau marar….

    • retetelemarianei 1 Februarie 2013 la 14:07 #

      Buna Flori. Poti adauga si nucsoara si marar. Si mie imi place mararul, dar copiilor mei nu si de aceea am evitat sa pun. Pup si spor

  3. ReteteSavuroase 2 Februarie 2013 la 16:29 #

    Arata foarte bine! Exact pe gustul meu.

  4. Iuliana 5 Februarie 2013 la 13:57 #

    Arata super conopida … poate fac si eu…

    • retetelemarianei 5 Februarie 2013 la 14:46 #

      Este super buna reteta. Daca iti place conopida este fantastica. Pupici multi

  5. Suta Sonia 8 August 2014 la 21:13 #

    O reteta minunata, usor de preparat!!!

Lasă un răspuns

