Prajitura cu mere si lamaie

29 Oct

Am vizitat cu ceva timp in urma site-ul http://www.pentrucopt.ro, unde am gasit o gama completa de forme si accesorii pentru copt foarte bune si ca pret. Am descoperit si o multitudine de accesorii si produse destinate si pastrarii transportului prajiturilor. Mi-am ales pentru inceput doua forme. In una dintre ele am pregatit in weekend o prajitura cu mere si lamaie. Este vorba despre forma nemteasca Gourmet de la Kaiser, are 24×24 cm si, ce m-a bucurat foarte tare, pereti detasabili. Astept sa pregatesc in ea un cheesecake sau un tort.

 


Ce ai nevoie
Pentru aluat
7 linguri lapte
7 linguri zahar
7 linguri ulei
1 pliculet praf de copt
3 cani faina
1 lingurita esenta de vanilie
Pentru umplutura
1,5 kg mere
1 lamaie mare
300 g zahar
4 linguri pesmet
1 lingura unt pentru uns forma
zahar pudra pentru decor

Cum prepari
1. Mai intai am preparat aluatul. Am amestecat toate ingredientele si am framantat un aluat potrivit de tare. L-am lasat sa se odihneasca pana am pregatit umplutura.


2. Am curatat merele de coaja si de seminte si le-am taiat cubulete mici. Le-am pus intr-un castron si le-am amestecat cu zaharul, zeama si coaja de lamaie.


3. Am impartit aluatul in trei si am intins trei foi cat marimea formei. Am uns si tapetat cu faina o forma de 24×24 cm cu pereti detasabili, am asezat foaia, am presarat doua linguri cu pesmet si am pus jumatate din mere.


4. Am asezat a doua foaie, am presarat alte doua linguri de pesmet si am pus restul de mere. Le-am netezit bine. Am acoperit cu ultima foaie, am intepat-o cu furculita din loc in loc si am trasat cateva linii cu un cutit ascutit.


5. Am introdus-o in cuptorul preincalzit pentru o ora. Am lasat-o sa se raceasca in forma. Am scos inelul detasabil si am presarat-o cu zahar pudra. Am taiat-o bucati si am servit-o. Un deliciu!

4 răspunsuri to “Prajitura cu mere si lamaie”

  1. Maria 30 Octombrie 2012 la 11:37 #

    Prajitura cu mere taiate cubulete, inca nu am facut pana acum dar nu-i timpul pierdut.Am copiat-o,in „caiet”si cand voi avea timp o voi incerca, sigur va iesi buna !

    • retetelemarianei 30 Octombrie 2012 la 13:05 #

      Buna Maria. Este absolut senzationala in combinatie cu lamaia. Blatul este fraged, ce mai, o nebunie. Pup

  2. Marculescu Constantina 15 Martie 2014 la 10:39 #

    m-ai ispitit cu aceasta retea ,asa ca azi ma pun la lucru si incerc aceasta unatate si voi revenii cu impresii ….

Lasă un răspuns

