Napolitane cu betisoare Finetti

26 Oct

Castigatoarea de astazi a concursului de pe blogul meu este Diana Kintsch, din Jimbolia. Mi-a trimis aceasta reteta interesanta care mie mi-a placut foarte mult. Cu mare drag ii trimit un set de ustensile de bucatarie. Pentru ca am primit multe retete pentru Cartea de bucate de Sanda Marin, saptamana viitoare mai primesc doua si o sa le ofer cu mare drag. Va astept pe toate sa-mi trimiteti retetele voastre cele mai interesante ca sa le premiez.

Ce ai nevoie
1 foaie de napolitana (28/38 cm)
200 g zahar
100 ml apa
125 g margarina Rama
150 g nuci macinate
250 g biscuiti
esenta de rom
esenta de vanilie
2 linguri cacao
4 betisoare mari de finetti sau 8 mai mici

Cum prepari
1. Pui pe foc zaharul, apa, margarina si fierbi timp de trei minute. Opresti focul, lasi siropul sa se racoreasca, apoi adaugi nuca macinata, biscuitii macinati si amesteci bine.
2. Imparti compozitia in doua, o parte o amesteci cu esenta de vanilie, iar cealalta cu pudra de cacao si esenta de rom.
3. Tai foia de napolitana în patru, pe lung (fiecare bucata a avut 7 cm latime). Ungi doua foi cu compozitia simpla cu vanilie, celelate doua cu compozitia in care ai pus cacao si rom. Pe una din foile cu cacao asezi doua randuri cu betisoare de Finetti si acoperi cu cealalta foaie cu cacao cu crema in jos, astfel incat betisoarele sa fie in mijlocul cremei.
4. Pentru asamblarea finala, aşezi pe masa o foaie cu crema de vanilie, foile cu cacao si betisoare si iar o foaie cu vanilie asezata cu crema in jos. Asezi o greutate deasupra si o dai la frigider pana a doua zi, cand se poate taia.

7 răspunsuri to “Napolitane cu betisoare Finetti”

  1. Madalina 26 Octombrie 2012 la 11:35 #

    E super reteta! N-am incercat-o, dar mi-a atras atentia cand am vazut-o! O sa o incerc si eu. Felicitari castigatoarei! Te pup, Mariana!

  2. Axinte maria 26 Octombrie 2012 la 12:48 #

    Este foarte ingenioasa aceasta reteta.
    Felicitari, Diana! si iti doresc sanatate ca sa poti sa ne mai comunici si alte retete.
    Cu drag, Milica Axinte

  3. Maria 26 Octombrie 2012 la 18:12 #

    Arata tare bine desertul ! Felicitari castigatoarei !

  4. irina gabriela 28 Octombrie 2012 la 10:25 #

    interesanta prajitura si gustoasa

    • retetelemarianei 29 Octombrie 2012 la 08:53 #

      Buna Irina. In weekend am facut si eu aceasta prajitura. Este foarte buna.

      • dian@ 29 Octombrie 2012 la 17:06 #

        Va multumesc pentru premiu, ma bucur ca v-a placut reteta.

Lasă un răspuns

