Salata mixta pentru iarna

8 Oct

O salata foarte gustoasa pentru iarna, care mie imi place foarte mult. Va invit sa o pregatiti si o sa-mi dati dreptate. Zilele urmatoare o sa postez si o reteta de gogosari in sos de tomate.


Ce ai nevoie
3 kg gogonele
3 kg gogosari
1 ½ kg morcovi
1 conopida medie
1 capatana de telina medie
1 l otet de 9°
500 g zahar
1 lingura cu varf sare grunjoasa
2 linguri boabe de piper

Cum prepari
1. Am spalat legumele bine si le-am curatat. Gogonelele si gogosarii le-am taiat felii subtiri, conopida am desfacut-o in buchetele foarte mici, telina si morcovii le-am taiat feii foarte subtiri.


2. Am pus toate legumele intr-un lighean mare, am adaugat peste ele otetul, zaharul, sarea si boabele de piper. Am amestecat bine, am acoperit si am lasat pana a doua zi.


3. Am pus salata in borcane spalate si uscate, le-am inchis ermetic cu capace si le-am sterilizat. Le-am lasat sa se raceasca si le-am depozitat in camara.

19 răspunsuri to “Salata mixta pentru iarna”

  1. barbu alina 8 Octombrie 2012 la 15:21 #

    mmmm,ce bine arata…

  2. ancutza 9 Octombrie 2012 la 08:29 #

    multumesc mariana o asteptam din septembrie!
    se pot steriliza si in cuptor pentru mine e mai comod

    • retetelemarianei 9 Octombrie 2012 la 09:03 #

      Buna Ancutza. Bineinteles ca se pot steriliza si in cuptor. Sterilizate sa fie. O sa mai pun maine o reteta de gogosari in sos tomat absolut senzationala. Pup

  3. ancutza 9 Octombrie 2012 la 11:20 #

    mai am o intrebare lasa zeama suficienta pentru toate borcanele?

    • retetelemarianei 9 Octombrie 2012 la 13:12 #

      Da Ancutza. Ai zeama suficienta. Oricum in borcane o pui destul de tasata. Pup

      • veronica 4 Iulie 2013 la 12:59 #

        Buna,
        Arata foarte bine salata ta. Chiar caut de mult o astfel de reteta. Spune-mi, te rog, a rezistat astfel peste iarna?
        Cam cate borcane rezulta din cantitatile mentionate?
        Multumesc

      • retetelemarianei 4 Iulie 2013 la 13:14 #

        Buna Veronica. A rezistat foarte bine peste iarna. Chiar am avut pana in primavara, dar cand au inceput caldurile mari am pus-o la frigider. Este senzationala. Iti ies destule borcane, cred ca vreo 10 de 800 g. Sincer nu le-am inumarat. merita sa o incerci.

  4. silvia 17 Octombrie 2013 la 10:03 #

    cat timp se sterilizeaza in apa sau in cuptor?

    • retetelemarianei 17 Octombrie 2013 la 12:02 #

      Buna Silvia. Eu le sterilizez maximum 10 minute din momentul in care lichidul din borcane incepe sa fiarba. Pup

  5. Rodica52 30 Mai 2014 la 23:57 #

    Buna,
    Am o intrebare. Reteta este foarte atragatoare dar se poate pregati si cu otet mai diluat? In general caut retete care nu prevad sare in exces, otet concentrat sau conservanti. Vara trecuta am facut o salata de cruditati oparita in otet diluat in proportie de 1 la 4, pe care am sterilizat-o 30 minute. A rezistat pana acum si a fost mult mai bine tolerata de stomac. Pentru cei fara sensibilitati insa, reteta prezentata mai sus e f buna. Multumiri, dna. Mariana si va urmaresc cu interes in continuare.

    • retetelemarianei 1 Iunie 2014 la 12:11 #

      Rodica, salata este senzationala. cred ca merge si cu otet diluat, nu am incercat. Dar merita sa incerc. Te pup

  6. mirela 30 Septembrie 2015 la 09:50 #

    Foarte gustoasa si cred ca ar merge si cu buretii de toamna!

    • retetelemarianei 30 Septembrie 2015 la 09:52 #

      Buna Mirela. Da, este foarte buna. NU este o idee rea cu bureti. Daca incerci, te rog sa-mi dai si mie de veste. Te pup

  7. Maria 8 Septembrie 2016 la 22:49 #

    Buna! Feliciari pentru reteta! Am facut-o si eu anul trecut…e DELICIOASĂ!!! O VOI FACE SI IN ACEST AN. Multumim!

  8. Coman Cornelia 10 Octombrie 2016 la 14:19 #

    Nu este prea puțină sare?

  9. Adela 8 Septembrie 2017 la 14:04 #

    Cred ca este gustos, insa cite minute trebuie de stérilisât?????

Lasă un răspuns

