Painea cea mai buna

18 Sep

Colega mea Isabela imi spune intr-o zi ca a pregatit cea mai buna paine pe care a mancat-o vreodata. Mi-a dat reteta si am facut-o si eu. Avea dreptate. Este absolut senzationala. Dar trebuie sa respecti intocmai cantitatile si pasii. Faci aluatul in cinci minute, uiti de el la frigider, dureaza alte cinci minute sa o pui la cuptor si gata cea mai buna paine, asa cum am denumit-o.


Ce ai nevoie
500 g faina 000
340 ml apa calduta
½ cubuleţ de 25 g drojdie proaspata
2 lingurite sare
2 lingurite zahar
3 linguri ulei masline

Cum prepari
1. Am cernut faina intr-un vas si am amestecat-o cu sarea. Am dizolvat in apa calduta zaharul, uleiul si drojdia. Am turnat lichidul peste faina si am amestecat cu o lingura pana aluatul s-a omogenizat. O sa fie un aluat nu foarte tare.


2. Am pus aluatul intr-o cratita cu capac si am introdus-o la frigider 17 ore. Cu cat sta mai mult, cu atat iese painea mai buna. Se tine la rece intre 12 si 24 de ore.


3. Am rasturnat aluatul pe masa presarata din belsug cu faina. Cu mainile introduse in faina am aplatizat usor aluatul intr-un dreptunghi. Am adus partea dreapta pana la jumatate, apoi am acoperit partea dreapta cu partea stanga. Am intors sulul format si am mai facut o data acelasi lucru.


4. Am pudrat cu multa faina un servet de bucatarie si am asezat aluatul cu partea pliata in jos. Am pudrat cu faina si deasupra si am lasat aluatul 30 de minute la temperatura camerei (pana se incinge bine cuptorul).


5. Am dat cuptorul mare si l-am lasat la incins cu tot cu vasul in care am copt painea. Vasul trebuie sa aiba capac. Eu am folosit un vas de lut. Am scos vasul din cuptor, am ridicat usor prosopul, am luat aluatul in palma, in asa fel incat partea de jos sa ramana in sus si am pus painea in vas.


6. Am acoperit repede vasul si am introdus painea in cuptor, la foc mare, pentru 25 de minute. Am luat capacul si am mai lasat painea alte 10-15 minute, tot la foc mare.

5 Răspunsuri to “Painea cea mai buna”

  1. Monica 20 Septembrie 2012 la 11:46 #

    Cum timpul ne preseaza pe toti, aceasta reteta e mai mult decat binevenita !
    Va multumim frumos !

  2. Bucataria Cameliei 20 Septembrie 2012 la 19:02 #

    Cred ca i cea mai usoara reteta de paine!!!Seamana un pic cu aluatul meu de pizza pe care l fac mereu!Ramane pe lista de „prioritati”!:)

  3. Gabryela Iulyana 2 Februarie 2014 la 19:43 #

    Multumesc, Vera pt pont! Si daca strecuram si niste seminte de floarea soarelui si chimion, oare ce se intampla? 😉 abia astept sa vad! :)))

    • retetelemarianei 3 Februarie 2014 la 14:27 #

      Gabryela, poti pune ce seminte vrei tu, dar trebuie sa ai grija la proportii. Pup

Lasă un răspuns

