Humus

14 Iun

O reteta arabeasca care merge foarte bine in zilele de post. Eu o fac destul de des pentru ca ne place foarte tare.


Ce ai nevoie
Pentru pasta de susan (tahini)
250 g seminte de susan
10 linguri ulei de masline
Pentru humus
500 g naut
5 linguri pasta de susan
3 catei de usturoi
2 lingurite boia iute
5 linguri ulei de floarea-soarelui
sare

Cum prepari
1. Am pus nautul la inmuiat cu o zi inainte de a prepara humusul. Nu am oala sub presiune si de aceea mi-a fost un pic mai greu. Am schimbat apa si am pus nautul la fiert. Chiar daca il inmoi, acesta fierbe foarte greu. Eu l-am fiert aproape 6 ore, dar cred ca merita. Cand apa a scazut, am completat cu apa fiarta.
2. Am pus susanul la prajit intr-o tigaie. L-am lasat pana a inceput sa se rumeneasca usor, dar am amestecat continuu.


3. Am pus susanul intr-un vas de blender si am adaugat jumatate din uleiul de masline. Am mixat bine, adaugand, treptat, si restul de ulei. Am pus pasta intr-un borcan cu capac.


4. Cand nautul s-a inmuiat bine, l-am scurs si l-am trecut prin masina de tocat carne (sau in robot, dar mie mi s-a stricat si am gasit solutia asta). Am adaugat peste naut cinci linguri pasta de susan, usturoiul pisat si am batut bine cu mixerul. Am adaugat treptat uleiul de floarea-soarelui.


5. Am pus boiaua iute, sare, dupa gust, si am mixat bine. Am asezat humus pe farfurie, l-am stropit cu ulei de masline si presarat cu boia iute. L-am servit cu lipie arabeasca, dar este delicios si cu paine prajita.

6 răspunsuri to “Humus”

  1. ancutza 15 Iunie 2012 la 07:50 #

    buna Mariana
    o fi buna dar migaloasa rau de tot ,e pentru cine are timp ,eu nu am asa ca raman cu pofta,weekend placut va doresc!

  2. Bucataria Cameliei 20 Iunie 2012 la 16:30 #

    La noi in casa aceasta reteta se face cel putin odata pe saptamana!Felicitari doamna Mariana, ca ati ales sa faceti pasta de susan in casa!!!Cu siguranta gustul a fost senzational!:*

    • retetelemarianei 21 Iunie 2012 la 08:46 #

      Buna Camelia, si eu cred ca pasta facuta in casa este mai buna decat cea din comert. Plus ca iesi mai ieftin. Pup dulceeee

  3. aysha 29 Martie 2014 la 22:39 #

    pasta de susam se gaseşte gata preparata-dar conteaza mıult calitatea nohutului-care ın bucataria romıneasca a intrat de curınd-trebuie f. bine fiert şi descojit pentru a obtine un humus delicios

  4. Vlad 6 Martie 2017 la 21:43 #

    Daca se lasa nautul in apa peste noapte este foarte OK. Iar, ca sa fiarba mai repede, puneti in apa in care fierbe una-doua lingurite de bicarbonat de sodiu. Nu ii va lua nici pe departe 6 ore sa fiarba, va dura undeva la 1 ora, maxim 2 din momentul in care incepe sa clocoteasca (va face spuma, deci nu dati focul prea tare – ca sa nu dea in foc, puneti o lingura de lemn peste oala, la mine chiar functioneaza). Ca sa va dati seama ca e fiert, luati un bob intr-o lingura si incercati sa il zdrobiti cu o furculita sau cu mana. Daca se zdrobeste usor, e fiert (mie mi se pare ca isi schimba putin si culoarea apa in care fierbe). Iese foarte fin daca se face la robot cu lama in forma de S (se poate adauga si apa daca e prea gros), iar daca adaugi putin curry (eu am fuchs) iese extraordinar! Iar eu pun si zeama de lamaie, si ulei de masline, nu de floarea soarelui. 🙂

Lasă un răspuns

