Supa-crema de linte

25 Mai

Este o mancare arabeasca care ii place foarte tare baiatului meu. Cel mai mare compliment pe care l-am primit de la el a fost atunci cand mi-a spus ca supa pregatita de mine este mai buna decat cea pe care a mancat-o in Turcia.


Ce ai nevoie
500 g linte rosie
3 morcovi potriviti
1 telina mica (200 g)
2 cepe
1 lingura chimen
1 lingurita boia iute
100 g unt
sare
piper
lamaie si smantana pentru servit

Cum prepari
1. Mai intai am curatat legumele si le-am spalat. Ceapa am crestat-o putin la unul din capete, morcovii i-am taiat in doua, iar telina am taiat-o cuburi mai mari. Le-am pus pe toate la fiert intr-in 3 l de apa.


2. Cand legumele s-au inmuiat, am adaugat lintea spalata bine in mai multe ape. Am lasat pana a fiert lintea. Soiul pe care l-am luat eu a fiert in 10-15 minute.


3. Am strecurat lintea si legumele, pe care le-am pus intr-un castron mai mare. Zeama nu am aruncat-o. Am scos bucatile de ceapa atat cat am putut si am pasat totul cu blenderul.


4. Am pus piureul de legume si linte intr-o oala, la foc mic, am pus untul si am amestecat pana s-a topit. Am adaugat treptat din supa oprita pana am ajuns la consintenta dorita. O poti face mai lichida sau mai groasa, cum preferi. Daca nu ai zeama suficienta si supa este prea groasa, mai poti adauga apa calda.


5. Am adaugat chimenul, boiaua, sare si piper, dupa gust, si am lasat sa mai dea in cateva clocote. Am servit-o calda, cu zeama de lamaie si cu smantana pusa direct in farfurie.

8 răspunsuri to “Supa-crema de linte”

  1. Nelly 25 Mai 2012 la 13:20 #

    multumim pt.retete am sa o incerc,si baiatului meu ii place lintea dar in special fasolea,daca poti posteaza ceva retete cu fasole,dar care sa fie mai rapide.Multumesc si spor la scris!!!!

    • retetelemarianei 25 Mai 2012 la 16:59 #

      Buna Nelly. Am deja o salata cu fasole delicioasa. Mai punem. Pup

      • Elena 5 Septembrie 2012 la 05:06 #

        Eu prepar foarte des diferite supe creme care la baza au aceleasi ceapa, morcovi, telina, albitura si apoi ingredientul de baza.
        Ce vreau sa spun este ca daca ai un blender in casa, lucrurile merg mult mai repede: legumele preparate anterior (fierte, calite) se pun in blender, zeama peste ele, uleiul sau untul, sare, boia iute…tot-tot si se amesteca in cateva secunde.
        Se prepara extrem de repede si iti ofera satisfactii culinare exceptionale cu un timp de preparare extrem de scurt.

        Si acum, o apreciere deosebita pentru retetele pe care le-am descoperit aici.
        Succes si….pofta buna! 🙂

      • retetelemarianei 5 Septembrie 2012 la 16:47 #

        Buna Elena. Multumesc mult pentru aprecieri si te astept cu mare drag. Pup dulce

  2. Ana Maria 6 August 2013 la 13:40 #

    Este geniala. Am incercat mai multe retete, insa acesta este cea mai reusita de departe.

    • retetelemarianei 6 August 2013 la 15:29 #

      Buna Ana Maria. Ma bucur ca ti-a placut supa si multumesc pentru aprecieri. Pupici

  3. Vio 13 Octombrie 2014 la 15:59 #

    Extrem de gustoasa si sanatoasa 🙂 Multumim! Eu am facut si niste crutoane din paine la cuptor stropita cu un pic de ulei de masline. Au mers perfect impreuna.

Lasă un răspuns

