Prajitura cu gem

21 Mai

Aceasta prajitura se face foarte usor si este si foarte buna. O poti face si fara nuca daca nu ai prin casa. Poti folosi si alt gem. Eu de capsuni am avut. Merita sa o incerci.


Ce ai nevoie
Pentru aluat
200 g unt
250 g zahar
faina cat cuprinde (circa 1 kg)
coaja de la o lamaie
1 lingurita esenta de vanilie
1 varf de lingurita de sare
1 pliculet praf de copt
2 ouă
2 linguri smantana
Pentru umplutura
500 g gem de capsuni
200 g nuca macinata
esenta de rom

Cum prepari
1. Am framantat din ingredientele de la aluat o coca potrivit de tare. Am dat-o la rece 30 de minute.


2. Intre timp, am amestecat gemul cu nuca macinata (poti doar sa o zdobesti) si esenta de rom.


3. Am intins ¾ din aluat intr-o tava unsa cu putin ulei. Restul de aluat l-am mai framantat cu faina pana a devenit foarte tare ca sa-l pot da pe razatoarea mare.


4. Am intins gemul peste foaia din tava si am razuit deasupra coca oprita. Am intodus tava in cuptorul preincalzit pentru 45-50 de minute. Am lasat-o sa se raceasca in forma, dupa care am taiat-o.

7 răspunsuri to “Prajitura cu gem”

  1. ancutza 24 Mai 2012 la 14:22 #

    HRISTOS S-A INALTAT!
    oare sa-mi fac curaj sa o fac?
    voi incerca sambata.mariana am o mare rugaminte te rog sa-mi scrii maine cum se face ciorba cu galustele de urda chiar daca nu ai timp sa o faci si sa o postezi macar scrie-mi ….te rog!
    MULTUMESC DIN SUFLET !tot ce fac dupa retetele tale imi iese!

    • retetelemarianei 25 Mai 2012 la 09:48 #

      Buna Ancutza. Galustele cu urda se folosesc la supele de legume, fie ele crema sau normale. Iti dau reteta de galuste si tu alegi ce fel de supa sa faci. Dupa parerea mea ar merge o supa crema de legume.
      Galuste de urda
      Reteta este pentru 4 bucati
      4 linguri de urda proaspata
      6 lingurite cascaval ras
      6 lingurite pesmet
      2 lingurite faina
      Pui la fiert o oala cu apa si sare.
      Amesteci urda cu cascavalul ras, pesmetul, faina si omogenizezi bine. Iei cu lingura din compozitie şi formezi galustele (iti ies patru galuste mari). Imediat ce apa clocoteste, lasi flacara mai mica si pui galustele usor. Cind se ridica la suprafata sunt fierte şi le scoti cu o paleta. Le pui în bolul cu supa si servesti.

  2. Gabriela 25 Mai 2012 la 09:44 #

    Buna ,Mariana.Ieri am facut prajitura cu gem .Arata super numai ca mi s-a parut un pic cam tare cu toate ca am facut coca potrivit de consistenta ca sa zic asa.Oricum eu o servesc sambata musafirilor.Tu ce zici se mai fragezeste?Multumesc anticipat.Te pup .

    • retetelemarianei 25 Mai 2012 la 09:46 #

      Buna Gabriela. Da, se mai fragezeste, dar sa o acoperi cu o folie de plastic. Pup

  3. anna 26 Ianuarie 2013 la 00:25 #

    Yummy… ce buna trebuie sa fie….

    • anna 26 Ianuarie 2013 la 00:29 #

      Am citit undeva ca e buna si cu untura in loc de unt. Ce zici? As vrea sa o incerc maine.

      • retetelemarianei 28 Ianuarie 2013 la 09:18 #

        Buna Rebeca. Da este buna si cu untura. Iese mai frageda. Pup

Lasă un răspuns

