Tarta de lamaie Simeon 2

23 Apr

Electrolux pregateste un eveniment unic in Romania prin intermediul proiectului Passion4Cooking: o Cina Regala la Palatul Elisabeta, impreuna cu A.S.R. Principesa Margareta si cinci bloggeri de food. Selectia acestora din urma se va face prin intermediul unei competitii. Astfel, toti bloggerii pasionati de gatit au fost invitati sa pregateasca intr-o maniera unica, personala si creativa una dintre retetele A.S.R. Principesa Margareta, disponibile pe site-ul http://www.electrolux.ro. Fie ca este vorba despre introducerea unui ingredient-surpriza sau despre aranjarea deosebita a produsului final, acestia trebuie sa impresioneze juriul prin creativitate si indemanare pentru a pasi in bucataria regala.
Eu m-am inscris si am ales sa prepar tarta de lamaie Simeon 2. Astazi trebuie sa o postez pe blog. Imi cer scuze pentru poze, dar aparatul meu foto ma lasa…

Ce ai nevoie
Pentru blat
250 g biscuiti Petit Beurre sau orice alt tip de biscuiti simpli
125 g unt
2 linguri rase cacao
Pentru umputura
4 galbenusuri
400 ml lapte condensat
200 ml zeama de lamaie
½ lingurita ghimbir ras
Pentru bezea
4 albusuri
200 g zahar

Cum prepari
1. Pentru blat, am sfaramat biscuitii, i-am amestecat cu pudra de cacao si apoi cu untul la temperatura camerei pana am obtinut o compozitie omogena.


2. Am pus compozitia de biscuiti pe fundul unei forme de tort cu pereti demontabili si am presat cu mana pentru a deveni compact si uniform. Ar fi fost bine daca aveam o forma mai mica de 24 cm diametru. Optional il poti coace 5-10 minute in cuptorul incins la 180 grade Celsius.


3. Pentru crema, am batut galbenusurile, am adaugat laptele condensat, zeama de lamaie, ghimbirul ras si am amestecat pana s-a omogenizat.


4. Am turnat crema deasupra blatului de biscuiti .
5. Pentru bezea, am batut albusurile spuma tare si am si am adaugat zaharul putin cate putin pana s-a dizolvat complet.

Trebuia sa pun bezeaua intr-un pos cu margine zimtata, dar cum nu am avut, am pus bezeaua cu lingura din loc in loc, am intins-o putin, dupa care cu ajutorul lingurii am ridicat-o din loc in loc.


6. Am introdus tarta in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 34-40 de minute, pana cand bezeaua a capatat o culoare aurie.


7. Am scos tarta din cuptor, am lasat-o sa se racoreasca si am presarat deasupra firicele de zahar ars. Am folosit doua linguri de zahar caramelizat intr-o craticioara. Am lasat-o sa se raceasca la temperatura camerei, dupa care am servit-o.

8 răspunsuri to “Tarta de lamaie Simeon 2”

  1. anfreutza8520 23 Aprilie 2012 la 10:22 #

    bafta la competitie!

  2. irina gabriela 23 Aprilie 2012 la 17:41 #

    super tarta!

  3. nusica 23 Aprilie 2012 la 21:39 #

    Dar,arata foarte bine,este,cred racoroasa si foarte gustoasa,foarte mult noroc!!!

  4. Gabriela 24 Aprilie 2012 la 08:33 #

    Mariana,te rog sa-mi spui daca pot folosi la aceasta tarta lapte de vaca sau lapte praf deoarece nu am lapte condensat .Multumesc anticipat.

    • retetelemarianei 24 Aprilie 2012 la 09:14 #

      Buna Gabriela. Nu poti folosi lapte de vaca. Mai degraba poti incerca cu smantana grasa. Pup

      • Mihaela 24 Aprilie 2012 la 12:59 #

        buna ziua, reteta mea de tarta cu lamiie are in crema simntina lichida dulce de frisca. reteta este tare buna si iese mereu.

      • retetelemarianei 24 Aprilie 2012 la 16:19 #

        Nu am facut niciodata cu smantana dulce de frisca, dar cred ca merge si este foarte buna. Multumesc mult Mihaela. O sa incerc si cu smantana de frisca. Pupici

Lasă un răspuns

