Cozonaci cu doua umpluturi

4 Apr

Incepand de astazi m-am gandit sa postez pe blogul meu mancaruri pentru Paste pregatite de cititoarele revistei mele. Le apreciez foarte mult pentru ceea ce fac si nu ar fi rau sa le apreciati si voi dupa ce pregatiti bunatatile lor. Incep cu Maria Iosip din Galati, care are, cred eu, una dintre cele mai bune retete de cozonac. O sa postez reteta insotita si de poza autoarei. Asa le cunoasteti si voi si veti vedea ce cititoare speciale am.

Ce ai nevoie
1 kg faina 000
70 g drojdie
360 ml lapte
250 g zahar
4 galbenusuri
1 ou intreg
200 g unt moale
1 lingurita sare
2 sticluţe esenta de rom
3 pliculeţe zahar vanilat
coaja de lamaie rasa
Pentru umplutura
250 g rahat colorat si stafide
50 g mac
3 linguri lapte
3 linguri zahar
Pentru uns
1 ou
2 linguri lapte
1 lingura zahăr

Cum prepari
1. Amesteci drojdia cu o lingura de zahar, o lingura de lapte calduţ, doua linguri cu faină si lasi la dospit pana îsi dubleaza volumul. Intre timp, cerni faina, incalzesti laptele, in care pui galbenusurile batute cu sarea, oul si zaharul si amesteci bine.
2. Faci o gropita in mijlocul fainii, pui maiaua, amestecul cu lapte si aromele. Framanti un aluat omogen. Ungi mainile cu unt cald si framânti pana cand termini untul de incorporat. Acoperi cu un prosop curat si lasi la crescut pana îsi dubleaza volumul.
3. Imparţi aluatul in patru bucati. La fiecare cozonac vor fi doua rulouri umplute diferit. Una cu rahat multicolor si stafide, cealaltă cu mac oparit in trei linguri cu lapte si trei cu zahar.
4. Intinzi foile, pui umpluturile si rulezi. Impletesti cate doua rulouri diferite si le asezi in tavi de cozonac unse si imbracate cu hartie de copt.
4. Laşi cozonacii la crescut, apoi ii ungi cu un ou batut cu doua linguri de lapte. Ii introduci în cuptorul preincalzit, la foc potrivit, pentru circa o oră. Trebuie sa fie rumeniti frumos. Ii scoţi din forme, ii presari cu zahar si ii lasi la caldura pana se racesc complet.

9 răspunsuri to “Cozonaci cu doua umpluturi”

  1. Maria 5 Aprilie 2012 la 19:29 #

    Multumesc frumos pentru publicarea retetei si a fotografiei !
    Urez tutror, din toata inima, sa va creasca cozonacii, sa fie gustosi si mult apreciati !
    Sarbatori cu bine, in liniste si pace, tuturor !
    Doamne-ajuta !

    • retetelemarianei 9 Aprilie 2012 la 10:00 #

      Buna Maria. si eu iti multumesc pentru retetele interesante pe care le trimiti la revista. Te pup si iti doresc si eu Sarbatori fericite!

    • rodica 23 Aprilie 2012 la 23:06 #

      Bravo mamiii…sa stiti dragi si drage cititoare, cozonacii au fost super super gustosi, ….pacat ca s-au terminat!!!:( Rodica

  2. pisicutapisicuta34 5 Aprilie 2012 la 20:46 #

    vaiiiii ce bine arata. imi vine sa lesin si imi curg balele mai bine nu deschideam usa aici. vai.

  3. mimi 8 Aprilie 2012 la 18:05 #

    citi cozonaci ies?cit ii lasi la dospit in tavi?

    • retetelemarianei 9 Aprilie 2012 la 10:07 #

      Iti ies doi cozonaci mari. Ii lasi la dospit in tavi circa 20-30 de minute.

      • geo-ly 11 Aprilie 2012 la 13:03 #

        …Sa fiu al naibii Doamnelor, daca nu voi incerca si eu reteta!!! E asa de simpla…incat imi lasa gura apa! Daca osa-mi iasa, vedem noi…dupa Paste, Pana atunci, va doresc sarbatori fericite impreuna cu cei dragi!!!

  4. mimi 12 Aprilie 2012 la 08:03 #

    multumesc d-na mariana sunteti extraordinara nu credeam k imi ve-ti raspunde la cit de ocupata cred k sunteti sarbatori fericite la multi ani !am facut tiramisu de la dv.un deliciu pe cel din revista clik pofta buna cu frisk paste fericit va poop

  5. epurescu elena 11 Decembrie 2016 la 15:52 #

    Buna ziua ,si eu am facut de multe ori retete dnei Maria Isop si de fiecare data au iesit suuuper buni,va multumesc

Lasă un răspuns

