Salata Tabbouleh

16 Mar

Aceasta salata este cea mai cunoscuta salata arabeasca si, se pare, tipic libaneza. Eu o fac destul de des. Vara folosesc ceapa verde in loc de uscata. Se poate manca asa sau ca si garnitura la peste, pui…


Ce ai nevoie
250 cuscus mare sau mic
4 legaturi patrunjel verde
2 rosii mai mari
1 ceapa mare uscata
cateva frunze de menta
zeama de la o lamaie
4-5 linguri ulei de masline
sare
piper

Cum prepari

1. Mai intai am pus cuscus-ul la fiert intr-un litru de apa cu putina sare. L-am lasat 8-10 minute, l-am pus intr-o strecuratoare, l-am clatit cu putina apa rece si l-am lasat sa se scurga bine.


2. Am tocat patrunjelul si frunzele de menta marunt, rosiile le-am curatat de seminte si le-am taiat cubuleţe mici, iar ceapa am tocat-o marunt.


3. Am pus cuscus-ul scurs bine intr-un castron mai mare, am adaugat rosiile, patrunjelul, menta, ceapa si am amestecat usor. Am facut un dressing din ulei, zeama de lamaie, sare si piper. L-am adaugat peste salata si am amestecat usor. Am lasat-o sa stea cateva minute inainte sa o servesc. O poti servi ca atare sau ca o garnitura la friptura.

9 răspunsuri to “Salata Tabbouleh”

  1. ancutza 16 Martie 2012 la 11:31 #

    buna Mariana
    PE LA NOI NU SE GASESTE CUSCUS SI NICI FRUNZE PROASPETE DE MENTA
    DOAR VARA IN GRADINA ASA CA NU POT INCERCA RETETA DAR POATE FACI NISTE CHIFTELE DIN SOIA DEOARECE AM INCERCAT SI NU MI-AU IESIT,S-AU DESFACUT IN TIGAIE .O ZI FRUMOASA DIN BUCOVINA !

    • retetelemarianei 16 Martie 2012 la 13:53 #

      Buna Ancutza. Ai pus si paine inmuiata in apa la chiftele. Fara ea nu prea are cum sa-ti iasa

    • Mihaela 22 Aprilie 2012 la 21:40 #

      Buna Ancutza, daca inca vrei sa incerci aceasta salata poti inlocui couscous-ul cu burgul. De fapt, la noi asa se face Tabuleh. Burgulul este griu sfarimat (mai marunt sau mai mare), se pune la umflat in apa calda (sa fie acoperit in vas cam 2cm), se lasa sa absoarba apa, se strecoara de surplusul de apa si se amesteca cu rosiile taiate marunt, patrunjel, ulei de masline, zeama de lamiie (cui ii place), sare si piper dupa gust. Ceapa si menta la noi nu se pun. In schimb poti pune un adrei dulce rosu sau verde, daca doresti, nu toti tolereaza ardeiul. Cred ca ai putea sa gaseti burgul la un magazin de coloniale. Burgulul este des intilnit in bucataria romanesca traditionala, inlocuind cu mare succes orezul (de exemplu in sarmale). Succes

  2. nusica 16 Martie 2012 la 12:36 #

    Chiar nu stiam cum se face aceasta reteta,e minunata si e de post,multumim,,Mariana

    • retetelemarianei 16 Martie 2012 la 13:55 #

      Cu mult drag Nusica. O sa urmeze si alte retete de post. Am o reteta de humus, plus altele de la renumitul bucatar Jakob Hausmann. O sa-ti placa. Pup

  3. alexandra 16 Martie 2012 la 18:45 #

    buna ziua,va rog frumos cand da.ti retete,se le da.ti pas cu pas procedeele si materia prima.ca nu toata lumea are experienta si verifica.ti reteta de cornulete cu gem si nuca din data de 15 martie 2012click si vede.ti ce lipseste.cum se poate face o coca fara faina?

    • retetelemarianei 19 Martie 2012 la 09:57 #

      Buna Alexandra. Din pacate eu trimit reteta la colegii de la ziarul Click. La mine in reteta scrie faina cat cuprinde. Daca nu intra reteta ei mai au initiativa sa taie din text. Nu stiu ce s-a intamplat, dar multumesc ca mi-ai zis. O sa verific. Daca o sa cauti pe blogul meu aceeasi reteta o sa vezi ca este ok. O zi buna

  4. ancutza 19 Martie 2012 la 08:54 #

    buna mariana
    in chiftelele de soia nu am pus paine inmuiata deloc.acum am inteles de ce s-au desfacut multumesc pentru indicatie o saptamana buna iti doresc!

Lasă un răspuns

