Tarta cu mazare

6 Mar

Imi plac foarte mult tartele sarate. Cu legume, sunca, pui… De aceasta data am facut-o cu mazare. Merita sa o incerci!


Ce ai nevoie
Pentru aluat
200 g faina
100 g malai
1 pliculet praf de copt
1 praf de sare
100 g unt
1 ou
Pentru umplutura
4 oua
1 lingura gris
1 ardei gras verde sau rosu
150 g sunca presata
50 g cascaval
4-5 linguri smantana
500 g mazare congelata
sare
piper

Cum prepari
1. Am cernut faina cu malaiul şi praful de copt. Am amestecat untul moale cu oul, un praf de sare si patru linguri de apa rece. Am incorporat amestecul de faina si am framantat un aluat elastic, pe care l-am pus in celofan si l-am dat la frigider 30 de minute. Cred ca a stat mai mult, dar nu se intampla nimic. Cu cat sta mai mult la rece cu atat este mai bine.


2. Intre timp, am pus mazarea la fiert impreuna cu ardeiul taiat fasii (ar fi fost mai bine rosu, dar nu am avut) si un praf de sare. Cand legumele s-au fiert, le-am scurs si le-am lasat sa se raceasca. Am taiat sunca fasii subtiri.


4. Am intins aluatul intr-o foaie si am imbracat o forma de tarta unsa cu unt. Am apasat bine pe margini. L-am intepat cu furculita, am acoperit cu o folie de aluminiu si am pus 500 g fasole uscata. L-am introdus la cuptor pentru 20 de minute.


5. Cat timp blatul era la cuptor, am amestecat smantana cu patru oua, grisul si cascavalul ras. Am condimentat cu sare si piper si am adaugat mazarea, ardeiul si sunca.


6. Am scos forma de tarta din cuptor, am luat folia cu fasole si am turnat amestecul de smantana. Am decorat cu cateva felii de sunca si am introdus tarta din nou la cuptor pentru 40-45 de minute.


7. O laşi puţin să se răcoreasca, dupa care o tai felii si o servesti. Este buna calda.

7 răspunsuri to “Tarta cu mazare”

  1. Madalina 6 Martie 2012 la 10:28 #

    Si mie imi plac foarte mult tartele sarate. Ti-a iesit foarte frumoasa. O sa incerc si eu reteta ca Viviana e fan mazare, asa ca sigur o sa ii placa. Te pupam!

  2. irina gabriela 6 Martie 2012 la 18:36 #

    interesanta reteta…nu am mai auzit asa ceva dar cred ca trebuie sa fie buna

  3. pop neluta 7 Martie 2012 la 00:49 #

    O sa prepar si eu reteta,dar as vrea cu fasole,se poate?sa adaug si ceva porumb boabe?

    • retetelemarianei 7 Martie 2012 la 09:46 #

      Buna Neluta. Cu fasole nu te-as sfatui sa o faci. Porumb poti sa pui putin. Pup

  4. Loredana-Adnana Nitu 27 Septembrie 2012 la 23:12 #

    eu am facut aceasta reteta si ma declar pe deplin incantata!!! e delicioasa!!!!

Lasă un răspuns

