Salata de icre

10 Ian

Imi place salata de icre, dar nu cea cumparata din comert. De câte ori am ocazia pregatesc aceasta salata cu ceapa, pe care cu drag v-o impartasesc şi voua. I-am promis Ancutei ca astazi o sa postez salata de icre si nu puteam sa nu ma tin de cuvant.


Ce-ţi trebuie
100 g icre de crap sau de caras
500 ml ulei
1 lamaie
3 linguri gris fiert
50 ml apa minerala
1 ceapa potrivita

Cum prepari
1. Eu am cumparat patru carasi mai mari si am gasit la toti icre. Le-am curatat de pielite si le-am pus cu sare la frigider. Le-am tinut o saptamâna. Daca cumva le-ai sarat prea tare, le pui intr-un tifon, le tii o oră in apa calduţa, dupa care le storci.
2. Am fiert grisul si l-am lasat sa se raceasca. Am pus icrele intr-un castron si am inceput sa le bat cu mixerul. Am adaugat uleiul putin cate putin, treptat, alternand cu zeama de lamaie, dupa gust, si apa minerala. Apa o adaugam in momentul in care icrele se intareau.
3. Am adaugat grisul si am mixat usor. Daca sunt prea groase, mai adaugi apa minerala. Am pus ceapa data pe razatoarea mica si stoarsa de zeama. Am amestecat usor. Mie imi plac foarte tare cu paine prajita si masline.
4. In loc de ceapa, poti pune trei linguri cu susan prajit intr-o cratită fara grasime. Faceam o parte si cu susan, dar nu aveam. Incearca si varianta asta. Ies absolut delicioase.

19 răspunsuri to “Salata de icre”

  1. ancutza 10 Ianuarie 2012 la 11:00 #

    multumesc draga mariana
    sper sa iasa si la mine la aceasta cantitate cam cat timp ai frecat cu mixerul?

    • retetelemarianei 10 Ianuarie 2012 la 17:50 #

      Acutza, pana incorporezi uleiul. Nu durează mai mult de 20-30 de minute.

  2. irina gabriela 10 Ianuarie 2012 la 18:23 #

    sincer nu am facut niciodata aceasta salata de icre…………….cred ca am sa imi fac curaj si am sa incerc,nu mi se pare deloc greu de preparat….multumesc mult

    • retetelemarianei 11 Ianuarie 2012 la 09:39 #

      BUna Irina. Nu se face greu. Atentie sa nu pui ulei mult deodata. Cate putin si nu adaugi altul pana nu se incorporeaza precedentul. Daca cumva ti se taie, adaugi putina apa rece, rece. Pentru ca nu ai mai facut niciodata si sa nu existe riscul sa ti se taie, fierbe un cartof mic bine, lasa-l sa se răceasca si paseaza-l cu icrele inainte sa incepi sa le mixezi cu uleiul. Riscul sa ti se taie este aproape zero. Succes!

  3. ancutza 11 Ianuarie 2012 la 10:31 #

    MI-AM DAT SEAMA CE GRESEAM DE NU-MI REUSEA SALATA DE ICRE ACUM CU ULTIMELE EXPLICATII PT. IRINA AM PRINS SI EU IDEEA.PA SPOR IN TOATE!

  4. Dulcegarii culinare 12 Ianuarie 2012 la 11:51 #

    Sunt innebunita dupa salata de icre, desi in cazul asta as zice ca are prea mult ulei. Dar e binevenita oricand. Zi frumoasa iti doresc !

    http://www.dulcegarii-culinare.ro/2012/01/salata-de-icre.html

    • retetelemarianei 13 Ianuarie 2012 la 09:51 #

      Buna Antonina. Depinde de gusturi. Punand grisul, nu sunt gretoase. Daca le faceam fara gris, puneam mai putin ulei. Zi buna iti doresc si tie

  5. Draghicescu Ana 17 Martie 2012 la 07:10 #

    Buna,Marianasi mie imi place salata de icre si fac de cite ori am pofta dar eu mai pun si 2catei de usturoi si le da un gust deosebit ,de multe ori fac si cu dovlecei ,pun si eu lapte praf de fiecare data si sint super de bune .Te sarut si-ti doresc spor in toate.Ana

  6. nusica 25 Martie 2012 la 10:45 #

    Mariana,am luat niste pastravi si au icre,nu stiu cum se prepara icrele de pastrav sau cum se consuma,multumesc,o zi buna

    • retetelemarianei 26 Martie 2012 la 08:52 #

      Buna Nusica.Icrele de pastrav nu se pregatesc. Se pun cu putina sare intr-un borcan, se lasa doua zile si se servesc pe paine prajita unsa cu putin unt. Pup

  7. nusica 26 Martie 2012 la 10:27 #

    Ah,multumesc,Mariana,asa voi face,esti o prietena adevarata,daca nu-mi raspundeai,se stricau,desi,eu le-am dat putina sare si le-am pus in frigider,dar tot nu stiam ce sa fac cu ele.O zi buna.

  8. nusica 26 Martie 2012 la 12:01 #

    Mariana,m-am gandit sa le pastrez pentru Pasti,icrele de pastrav,cum sa fac,iarta-ma ca te deranjez,le dau sare,poate putin ulei si le pun in congelator,e bine??sau ,cum sa fac?Multumesc,nu te supara pe mine

    • retetelemarianei 26 Martie 2012 la 17:00 #

      Le dai cu sare, le pui intr/un borcan cu capac, pui putin ulei deasupra, inchizi ermetic si le tii la frigede. Pup

  9. nusica 26 Martie 2012 la 23:24 #

    Multumesc tare mult,Mariana ,te pup si eu

  10. Bucataria Cameliei 27 Martie 2012 la 17:06 #

    Promit sa o fac si eu in la sfarsitul saptamanii.Revin cu impresii!:*

  11. Alina 14 Mai 2013 la 13:34 #

    Salata de icre (deci preparata) poate fi pastrata la congelator? Mai e buna oare dupa ce o scoti?

    • retetelemarianei 15 Mai 2013 la 08:15 #

      Buna Alina. Nu o poti tine la congelator. Mai bine pregatesti mai putine. Icrele sarate le tii la frigider, intr/un borcan, cu putin ulei deasupra foarte mult timp. Pupici

  12. Emilia 21 Martie 2016 la 19:25 #

    Multumesc, Mari, mi-a iesit delicioasa salata de icre, ma mir de cum nu am mai incercat reteta asta pana acum 🙂 stiam eu ca aici voi gasi reteta buna! merci! te pup!

Lasă un răspuns

