Dovlecei umpluti

31 Oct

M-am gandit sa pregatesc dovlecei umpluti cat inca se mai gasesc pe piata. Retete sunt multe, dar asemanatoare. Asta este reteta mea si sper sa va placa.


Ce-ti trebuie
7 dovlecei potriviti
3 cepe
1 kg carne tocata
4 linguri orez
3 linguri ulei
4 linguri pasta de tomate
sare
piper
1 lingurita oregano
1 legatura patrunjel verde
faina
Pentru sos
2 linguri amidon alimentar
3 linguri pasta de tomate
sare
piper
apa

 

Cum prepari
1. Am pus la calit ceapa tocata marunt. Am lasat sa se caleasca pana s-a inmuiat putin si am adaugat carnea, am amestecat si am adaugat orezul spalat si scurs bine. Am amestecat si am lasat cateva minute.


2. Am adaugat oregano, sare, piper, dupa gust, si am pus pasta de tomate. Am lasat pana cand compozitia s-a legat bine, dar am amestecat destul de des in ea.


3. Am oprit focul si am pus patrunjelul verde tocat marunt. Am amestecat si am lasat cateva minute sa se racoreasca.


4. Dovleceii i-am taiat in doua si le-am taiat capetele. Le-am scos miezul cu ajutorul unei lingurite, dar am lasat putina pulpa la unul din capete. I-am clatit bine si i-am pus la scurs. Am umplut dovleceii si i-am introdus cu partea cu umplutura in faina. I-am asezat intr-un vas de lut, pe care in prealabil l-am tinut 30 de minute in apa. Am umplut si trei ardei, pentru ca mi-a ramas compozitie.


5. Am turnat trei cani cu apa, am acoperit vasul cu capac si l-am introdus la cuptor pentru 30 de minute. Am scos vasul din cuptor, am amestecat pasta de tomate cu amidonul, sare si piper si am diluat cu apa cat sa aiba consistenta unei smantani fluide. Am turnat peste ardei si am introdus vasul din nou la cuptor, dar fara capac. Am lasat 30-40 de minute. I-am servit cu smantana si cu sos.

2 răspunsuri to “Dovlecei umpluti”

  1. vera 22 Decembrie 2011 la 13:29 #

    este o mancare extrem de buna.am facut-o cat de des am putut si de fiecare data a avut succes.se asorteaza foarte bine cu o ciorba de dragavei sau spanac cu oua zdrente.
    succes pe mai departe

Lasă un răspuns

