Prajitura cu piersici si zahar ars

12 Aug

Pe piata se afla din belsug piersici. Prajitura asta o prepar de foarte multi ani si nu puteam sa ratez sa o fac si anul acesta. Iarna o fac cu mere sau pere. O sa va placa.

Doua sapatamani o sa fiu plecata in concediu. Sper sa pot intra si sa comunic cu voi, cei care imi vizitati blogul si preparati mancarurile mele. Va pup cu drag

 

Ce-ti trebuie
7 piersici potrivite
1 cana zahar plus 5 linguri zahar
¾ pachet de margarina
Pentru pandispan
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
coaja rasa de la o lamaie

1 esenta de portocala

Cum prepari
1. Mai intai am pus o cana de zahar pe mijlocul tavii, am asezat-o pe flacara si l-am caramelizat. L-am intins uniform pe tot fundul tavii si am lasat sa se intareasca.


2. Piersicile le-am spalat, le-am taiat pe jumatate si le-am scos samburii, dupa care le-am taiat felii nu foarte subtiri.
3. Am uns tava cu caramel cu toata margarina. O sa ramana multa pe fund, dar nu are nimic. Am asezat feliile de piersici si le-am presarat cu cinci linguri de zahar.


4. Am introdus tava la cuptor pentru 15 minute. Caramelul, margarina, sucul de la piersici si zaharul presarat vor forma un sos.


5. Cat piersicile au stat la cuptor am facut pandispanul. Am batut albusurile spuma tare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am adaugat galbenusurile trepatat, coaja de lamaie si esenta. Am pus faina pe toata suprafata si am incorporat-o usor, cu o lingura de lemn, de jos in sus.

6. Am turnat pandispanul peste piersici si am netezit. Am introdus din nou tava la cuptor pana cand pandispanul s-a rumenit bine deasupra.

15 răspunsuri to “Prajitura cu piersici si zahar ars”

  1. Madalina 12 August 2011 la 12:05 #

    Frumoasa prajiturica…..Si cred ca e si buna. Concediu placut. Poate ne vedem…..Adica neaparat sa ne vedem. Te pupam.

  2. alina paduraru 12 August 2011 la 21:36 #

    faina prajitura asta! cu mere o fac si eu! cu piersici nu am incercat inca!

  3. ancutza 15 August 2011 la 14:04 #

    draga mariana
    iti doresc un concediu minunat il meriti dupa atatea festivaluri de gatit + revista +gospodaria ii rog pe ai tai sa te rasfete in concediu tot asa dupa cum ii rasfeti tu cu bunatati in cursul anului.SA NU GATESTI NIMIC!

  4. Laura 22 August 2011 la 13:48 #

    Foarte buna prajitura. Acum multi ani Mariana ne rasfata cu asa ceva.

  5. ancutza 23 August 2011 la 13:23 #

    DRAGA MARIANA
    TE ROG POSTEAZA URGENT UN SFAT IN CEEA CE PRIVESTE UN SUC DE ROSII BUN CEVA MAI GROS!AM GRADINA PLINA DE ROSII CUM DE MULT NU AU MAI FOST.
    STIU CA ESTI INCA IN CONCEDIU …..NU TE SUPARA! SALUTARI DIN COLTUL DE RAI AL ROMANIEI ,DIN BUCOVINA!

  6. Valy 1 Octombrie 2011 la 05:52 #

    Arata bine prajiturica ! Astazi am de gand sa o pregatesc…Sper sa -mi iasa asa ca in poza !..Reteta am vazut-o intr-un ziar si mi-a placut cum arata…de aceea am si cautat-o pe net si am ajuns la retetele Marianei !…Eu iti urez concediu placut si noi retete delicioase!…pa !

    • retetelemarianei 3 Octombrie 2011 la 09:41 #

      Daca urmezi pasii mei, o sa-ti iasa asa ca-n poza. Te rog sa-mi spui cum a iesit.

  7. Denisa P. 10 Iunie 2012 la 20:06 #

    Am facut azi prajitura. Mi-a iesit f delicioasa! F buna reteta! Multumesc!

  8. Ileana 28 Iunie 2012 la 21:02 #

    Am facut si eu prajitura. Chiar a iesit foarte pufoasa si gustoasa, insa mi se pare putin cam prea dulce si data viitoare voi renunta la a mai pune zahar peste fructe. Cred ca merge si frisca pe deasupra. Multumesc. Voi mai incerca si alte retete.

    • retetelemarianei 2 Iulie 2012 la 16:46 #

      Buna Ileana. Nu te sfatiesc sa renunti de tot la zaharul peste fructe pentru ca nu se va mai forma sucul de care este nevoie sa se insiropeze blatul. Poti sa pui mai putin daca vrei. Pup

  9. antonela 21 Iulie 2012 la 13:04 #

    azi am sa incerc si eu prajitura…pare delicioasa…sper sa imi reuseasca…:))…fetitei mele ii plac prajiturle cu fructe…

  10. Ruxandra 21 August 2012 la 19:51 #

    nu ai scris cat o lasi la cuptor dupa pe pui pandispanul

    • retetelemarianei 27 August 2012 la 08:22 #

      Buna Ruxandra. Scuze, o lasi pana se rumeneste pandispanul bine deasupra.Pup

  11. berbec viorica 27 August 2012 la 16:20 #

    tocmai ma apuc sa o fac.am primit multe piersici si nu stiam ce sa fac cu ele.sper sa-mi iasa.concediu placut.stai departe de bucatarie

Lasă un răspuns

