Prajitura cu crema de branza

15 Iun

Daca vrei un desert fin si usor, eu iti recomand aceasta prajitura. Am facut-o de multe ori si de fiecare data am avut succes. Te astept sa-mi spui parerea ta daca o faci.


Ce-ti trebuie
2 foi napolitana
300 g ciocolata de menaj
5 linguri ulei
Pentru blatul alb
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
1 esenta de vanilie
Pentru blatul maro
4 oua
4 linguri zahar
3 linguri faina
2 linguri cacao
1 esenta de rom
Pentru crema
500 ml smantana grasa
300 g branza cremoasa de vaci
2 pliculete gelatina
6 linguri zahar
coaja de la o lamaie
1 lingurita esenta de lamaie

Cum prepari

1. Mai intai m-am apucat de blaturi pentru ca trebuie lasate sa se raceasca. Pentru blatul alb, am batut albusurile spuma cu un praf de sare, am adaugat zaharul si am batut pana s-a topit. Am adaugat galbenusurile treptat, am pus esenta de vanilie si am incorporat faina, amestecand usor de jos in sus. Am turnat aluatul intr-o forma imbracata cu hartie de copt si l-am copt 20 de minute, la foc potivit.


2. Am procedat la fel si pentru blatul maro, dar am pus si cacaua. L-am copt ca si pe cel alb. Le-am lasat sa se raceasca pe amandoua. Am pus gelatina la inmuiat, dupa care am topit-o pe foc, fara sa o dau in fiert.


3. Am pus smantana intr-un castron si am batut-o cu zaharul pana s-a intarit putin. Am incorporat branza, am pus coaja de lamaie, esenta şi gelatina topita.


4. In tava in care am copt blaturile am montat si prajitura. Am pus blatul alb, am intins toata crema de branza si am acoperit cu blatul maro. Am apasat putin si am dat la rece pentru doua ore. Am aşezat o foaie de napolitana pe o tava si am uns-o cu jumatate din ciocolata topita cu uleiul. Am pus toata prajitura, am uns-o cu ciocolata ramasa şi am pus a doua foaie de napolitana. Eu am taiat putin foile de napolitana pentru ca erau mai mari. Am dat-o la rece pana s-a intarit ciocolata.

3 răspunsuri to “Prajitura cu crema de branza”

  1. Vale 17 Iunie 2011 la 05:10 #

    Buna draga mea. Iti admir bucatele de fiecare data in revista si te felicit pt tot ceea ce faci! Am si eu o intrebare, daca nu e cu suparare, referitor la aceasta minunata prajitura: ce se intampla cu galbenusele de la blaturi?
    Multumesc anticipat!

    • retetelemarianei 17 Iunie 2011 la 16:00 #

      Buna
      Cand am scris reteta am omis galbenusurile. Multumesc pentru atentionare. Imi place sa recunosc cand gresesc. Toate cele bune Vale

  2. Stefan Mioara 11 August 2011 la 13:30 #

    nu pot sa spun decat ca imi lasa gura apa !!!!!!!!!!
    cred ca sunt grozave !!!!!!!….de bune !!!!!!

Lasă un răspuns

