Sarmale cu ciuperci

31 Mai

Imi plac foarte tare si le fac nu numai in timpul postului. Uneori le mananc reci, dar mai bune sunt calde cu paine prajita. Daca le incerci, cu siguranta vei fi multumita. Spor si pofta buna!


Ce-ti trebuie
2 verze murate potrivite
4 cepe potrivite
2 morcovi mari
10 ciuperci potrivite
1 ½ cana orez
1 legatura patrunjel
5 linguri ulei
3 linguri pasta de tomate
1 foaie dafin
sare
piper

Cum prepari
1. Am curatat ceapa si am tocat-o marunt. Am incins uleiul si am pus-o sa se caleasca. Cand s-a inmuiat putin, am pus ciupercile tocate nu foarte marunt. Am lasat doua minute.


2. Am adaugat morcovul dat pe razatoarea mare. Am lasat putin si am pus orezul spalat bine sis curs. Am amestecat si am lasat pe foc pana orezul s-a umflat putin si a scazut zeama. Am pus o lingura pasta de tomate, patrunjelul tocat marunt, am condimentat cu sare si piper, am amestecat bine, am dat deoparte si am lasat sa se raceasca.


3. Am spalat varza in multe ape si am taiat cotorul de la frunze. Le-am taiat cat am vrut sa fie de mari sarmalele. Mie nu-mi plac sarmalele mici. Concluzia o trageti voi. Am luat cu lingurita din amestecul de ciuperci si am impaturit sarmalele.
4. Am asezat varza tocat pe fundul unui vas de lut si am asezat sarmalele. Am pus foaia de dafin intre ele. Am dizolvat doua linguri pasta de tomate in apa si am turnat peste sarmalele asezate in vas. Trebuie sa fie lichid in vas cam trei sferturi. Am acoperit cu foi de varza. Am introdus vasul la cuptor pentru o ora si jumatate.

11 răspunsuri to “Sarmale cu ciuperci”

  1. madalina 31 Mai 2011 la 16:25 #

    Wow….imi plac la nebunie sarmalutele, fie ele de post sau nu. Chiar mi-ai facut pofta. Pup.

  2. ancutza 1 Iunie 2011 la 07:37 #

    buna mariana
    cu siguranta voi incerca sarmalele cu ciuperci in postul sf.petru de la sfarsitul acestei luni.o minunatie de retetea simpla ,sanatoasa,gustoasa.salutari su urari de bine din nordul moldovei!

    • retetelemarianei 1 Iunie 2011 la 08:43 #

      Buna Ancuta
      Ma bucur din suflet ca prepari retetele mele. Sa-mi spui cum ti-au iesit si daca ti-au placut. Pup dulce

  3. Nusica 4 August 2011 la 08:57 #

    Mariana,am facut sarmalutele asa,dupa reteta ta,aveam foi de varza murata puse la congelator si cum e post,le-am facut,sunt,intr-adevar nemaipomenite.Multumim.

    • retetelemarianei 4 August 2011 la 15:02 #

      Buna Nusica
      Pachetul de foitaj are doua foi. Deci, nu de placinta. Din prima bucata tai cinci fasii si din a doua cinci. Pachetele de foi de placinta au mai multe foi, cred ca vreo 12. Nu folosesti foi de placinta. Daca mai ai vreo nelamurire, te rog sa ma intrebi. Pup

    • retetelemarianei 4 August 2011 la 15:02 #

      Nusica, ma bucur foarte tare ca ti-au placut sarmalele.

  4. Nusica 4 August 2011 la 15:21 #

    Multumesc,Mariana ,esti o persoana competenta,draguta si foooarte rabdatoare cu noi,nestiutorii.Si ma bucur ca ma pupi,indraznesc si eu sa te pup si-ti multumesc.

  5. NYKOLL 22 Noiembrie 2013 la 14:04 #

    CEAU,LE AM FACUT SI EU SI SUNT SUPER DE BUNE!

Lasă un răspuns

