Diplomat cu ciocolata

27 Mai

De Sfintii Imparati Constantin si Elena am fost in targ cu toata echipa de la revista Click! Pofta buna! Foarte frumos, cu preparate delicioase. Printre ele am facut si acest tort cu ciocolata. O sa va placa cu siguranta.

Ce-ti trebuie
300 g ciocolata de menaj
4 linguri cacao
500 ml lapte
3 pliculete gelatina
5 oua
250 g unt
2 cani zahăr
500 ml friscă lichida
1 pachet mare de piscoturi
50 g ciocolata de menaj rasa pentru decor

Cum prepari
1. Am pus mai intai gelatina la inmuiat în 150 ml de apa. Am batut bine 200 ml de frisca si am lasat-o la frigider.


2. Am frecat galbenusurile cu untul moale si albusurile le-am batut spuma tare cu zaharul.


3. Am pus intr-o cratiţă pe foc 200 ml lapte, ciocolata de menaj rupta bucati si cacaua. Dupa ce a dat in clocot, am luat-o de pe foc si am amestecat bine pana s-a omogenizat. Lasi sa se racoreasca.


4. Am adaugat galbenusurile cu untul, gelatina topita si am amestecat pana totul s-a incorporat bine. La final, am adaugat albusurile batute spuma tare si frisca de la frigider.


5. Intr-o forma de tort cu pereti detasabili am asezat piscoturi inmuiate in restul de lapte pe fund si pe margini. Am turnat crema de frisca cu ciocolata si am dat la rece patru ore.


6. Am scos inelul de la forma si am ornat cu frisca ramasa batuta si am decorat cu ciocolata de menaj rasă. Daca vrei sa ai fulgi de ciocolata mai mari, ciocolata trebuie sa fie mai moale.

14 Răspunsuri to “Diplomat cu ciocolata”

  1. Madalina 27 Mai 2011 la 10:00 #

    Ce frumos e. Sigur e si bun. As papa o felie….

  2. irina 27 Mai 2011 la 18:07 #

    Arata super bine,iar la ingredientele pe care le contine, cred ca este delicios….am sa-l incerc cat mai curand.

  3. Daniela 30 Mai 2011 la 07:46 #

    arata foarte bine….deabia astept sa-l fac

  4. miris 30 Mai 2011 la 07:48 #

    in weeekndul acesta il fac si eu….se poate si cu frisca naturala???;))

  5. malina 6 Aprilie 2012 la 13:20 #

    galbenusurile si albusurile doar se adauga sau se tin pe foc pana se ingroasa, sa fiarba un pic? se pun asa crude? ca eu asta am inteles, si as vrea sa fac reteta dar nu-mi vine sa ma apuc de ea pana nu ma lamuresc.

    • retetelemarianei 9 Aprilie 2012 la 10:01 #

      Buna Malina. Da, se pun crude. Iese ceva delicios, sa nu-ti fie teama sa il prepari. Spor si pupici

  6. Nicoleta 17 Noiembrie 2012 la 19:33 #

    Il incerc cat de curand!Arata super si abia astept sa mananc!

  7. Camelia Camelia Camy Savin 27 Februarie 2015 la 10:10 #

    este super delicios ..multumesc pentru reteta

    • retetelemarianei 27 Februarie 2015 la 15:20 #

      Ma bucr ca ti-a placut Camelia! Te pup

      • Cristina 15 Ianuarie 2016 la 21:25 #

        Arata superb si imi doresc sa il fac cu ocazia zilei de nastere al baietelului meu, dar as adauga niste fructe si inca ceva vreau sa intreb daca crema de ciocolata trebuie racita inainte sa se adauga untul cu galbenusurile si celalalte ingrediente?

      • retetelemarianei 18 Ianuarie 2016 la 08:39 #

        Buna Cristina. Lasi putin sa se racoreasca compozitia. NU este nevoie sa o lasi sa se raceasca complet. Poti pune fructe care merg cu ciocolata. Eu as pune niste visine. Pupici

Lasă un răspuns

