Budinca cu orez, varza si carne

11 Mar

Imi plac budincile. De toate felurile. Am pregatit una care mie imi place foarte tare si a placut si colegelor mele. Este foarte satioasa si foarte gustoasa.

Ce-ti trebuie
1 varza murata potrivita
1 kg carne tocata
250 g orez
3 cepe
2 ardei grasi rosii
2 morcovi potriviti
300 ml smantana
3 oua
4 linguri ulei
3 linguri pasta de tomate
1 cub concentrat de pui sau legume
sare
piper
1 lingurita cimbru uscat

Cum prepari
1. Mai intai am spalat varza foarte bine si am pus-o in apa sa se desareze si sa nu mai fie acra. Reteta asta se face cu varza dulce, dar pentru ca nu am avut, am folosit murata. Am mai schimbat apa de doua ori. Am stors-o bine si am tocat-o marunt. Am curatat legumele si le-am spalat.
2. Intr-o tigaie am pus o lingura de ulei la incins si am calit o ceapa pana s-a inmuiat putin, am adaugat carnea si morcovii dati pe razatoarea mica. Am lasat pana s-a coagulat carnea. Am pus doua linguri pasta de tomate, sare si piper, dupa gustul meu. Am amestecat bine, am mai lasat cateva minute si am dat deoparte.

3. Intr-o craticioara am pus o lingura de ulei la incins si am calit o ceapa tocata marunt si un ardei taiat cubulete mici. Am lasat pana s-a inmuiat putin si am adaugat orezul spalat bine si scurs. Am calit putin si am adaugat doua cani si jumatate cu apa si cubuletul de concentrat de supa. Am lasat sa fiarba si am condimentat cu sare si piper. Am dat deoparte. Orezul trebuie sa fie fiert pe jumatate.

4. Intr-o alta tigaie mai mare am incins doua linguri cu ulei si am calit o ceapa tocata marunt si un ardei taiat cubulete mici. Am adaugat varza, o cana de apa si cimbrul. Am lasat la calit pana a scazut toata zeama. Am condimentat cu sare si piper.

5. Intr-o tava unsa cu ulei am asezat mai intai orezul fiert si am netezit bine. Peste orez am asezat carnea. Peste carne am intins varza.

6. Am amestecat smantana cu ouale si o lingura pasta de tomate, sare si piper. Am turnat amestecul peste varza si am introdus tava la cuptor, la foc potrivit, pentru o ora si jumatate aproape. Nu este foarte spectaculoasa, dar are un gust absolut delicios.

Lasă un răspuns

