Cremsnit

21 Ian

“Ce prajitura usoara, fina si racoroasa”, astea au fost cuvintele pe care mi le-a spus sotul meu cand a mancat prima bucata de cremsnit. M-am bucurat foarte tare. El este de obicei principalul meu critic. Viorica, colega mea, mi-a promis ca o sa-mi aduca o reteta originala de cremsnit foarte veche. O sa o fac si o s-o va impartasesc si voua. Pana atunci este delicioasa si aceasta.

 

Ce-ti trebuie
1 pachet foietaj de pateuri
2 plicuri budinca de vanilie
800 ml lapte
8 linguri zahar
1 esenta de vanilie
100 g unt

Cum prepari
1. Mai intai am copt foile. Nimic mai simplu. Am intins una din foi in tava neunsa, am intepat cu furculita si am introdus la cuptor pentru 25-30 de minute. Pana s-a umflat si rumenit frumos. Am procedat la fel si cu cealalta foaie. Le-am copt si le-am lasat sa se raceasca.

2. Intr-un castronel am amestecat praful de budinca cu zaharul si putin lapte. Am lasat deoparte si am pus laptele la fiert.

3. Cand a dat in fiert, am adaugat praful de budinca dizolvat si am amestecat cu telul. Am lasat pana s-a ingrosat si am dat deoparte. Am lasat sa se racoreasca putin si am inceput adaugarea untului. Mai intai l-am taiat cubulete mici şi l-am adaugat treptat in crema, mixand dupa fiecare cubulet pana se incorpora. La final, am pus si esenta de vanilie.

4. In tava in care am copt foile am montat si cremsnitul. Am pus o foaie si am turnat toata crema.

5. A doua foaie am presat-o putin cu mainile, dupa care am taiat-o patratele cat am vrut eu de mari. Am montat foaia taiata peste crema. Eu am cam uitat cum veneau şi nu s-au imbinat cum trebuie. Foaia taiata inainte te ajuta cand portionezi cremsnitul. O presari cu zahar pudra si o dai la rece.

15 răspunsuri to “Cremsnit”

  1. FLORENTINA 21 Ianuarie 2011 la 14:32 #

    DRAGA DOAMNA MARIANA ,mie imi place foarte mult cremsnitul dar vreau sa prepar eu foile asa ca astept cu nerabdare reteta colegei d-voastra VIORICA.

    • retetelemarianei 21 Ianuarie 2011 la 15:06 #

      Poti sa-mi spui Mariana. E mai simplu, nu? Si mai prietenesc. Cand am reteta, cu cel mai mare drag. Dar sa stii ca nu e rau deloc nici asta. Pup dulce

  2. Maria 22 Ianuarie 2011 la 13:27 #

    Foarte buna reteta;o fac si eu dar cu o mica deosebire:a doua foaie o intind putin(se strange mult la cuptor!)o tai patrate si le asez in tava, la copt.Cand „construiesc”prajitura le asez deasupra cremei respectand aceeasi ordine, apoi urmeaza ploaia de zahar vanilat.
    Se mai poate face si rotunda(ca un tort)si cand servim taiem delicate triunghiuri , vanilate!
    Multumim de straduinta si de reteta!

  3. Alexandru Cosmescu 23 Ianuarie 2011 la 15:19 #

    Reteta imi aduce aminte de cremsnit-ul pe care il facea mama si de care imi e tare dor. Voi incerca si reteta ta 🙂

  4. VANDA 23 Ianuarie 2011 la 17:55 #

    buna ziua.eu sint vanda din dimbovita.SUPER PRAJITURA VA APRECIEZ MEREU!Va pup DOAMNE AJUTA!

  5. loricika_24 24 Ianuarie 2011 la 20:42 #

    azi am facut tort de fructe si frisca dar zilele urmatoare fac cremstit,eo idee super si ami palace muult,multumesc de reteta doamna MARIANA.POP SI SANATATE

  6. Ioana 4 Februarie 2011 la 12:07 #

    e o idee buna dar mama ar vrea sa stie cum se fac foile in casa nu vrea sa le cumpere gata facute , dar cand veti avea reteta sa o scrieti va rog eu mult.pup

    • retetelemarianei 4 Februarie 2011 la 13:08 #

      Inca nu am primit reteta Ioana. Cand o primesc chiar daca nu il fac eu atunci iti scriu reteta si ti-o trimit pe mail. Pup

  7. Ioana 6 Februarie 2011 la 15:38 #

    Multumesc Mariana,multumesc foarte mult.

  8. Iacobuta Daniela 19 Februarie 2011 la 13:25 #

    foarte buna reteta imi place foarte mult sa prepar prajituri si sa le ornez.va apreciez mereu

  9. Mihai Nistor 11 Octombrie 2013 la 17:27 #

    Imi place ca se face rapid dar unde este gingerul? Cremsnitul stiam ca se face cu ginger si ou care sunt in crema si trebuie sa il maninci repede ca nu tine mult din cauza la ou. Nu stiu ce este in budinca de vanilie dar gustul nu este exact ca la crema din cremsnit (care am auzit ca se face foarte usor ).

    • retetelemarianei 14 Octombrie 2013 la 07:51 #

      Buna Mihai. Sunt foarte multe retete adaptate. Nu este reteta originala.Chiar mi-a promis cineva ca o sa mi-o trimita si atunci o prepar si o postez. Este un Cremsnit mai rapid, mai altfel. Poate ca trebuia sa-l denumesc altfel. Pupici si o zi buna

Lasă un răspuns

